Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1110 ggr
gickan87
0

Nu ska kilona bort!

Fick en så urusel kommentar idag på jobbet. Mår sjukt dåligt just nu pga den. "Fyfan vad fet du är, förstå vad du kommer lukta illa i sommar" Alltså, om personen är tjock vet den väl om det redan? Så himla onödigt att säga något sådant. Orkar inte med dessa jävla blickar och kommentarer längre så nu ska mina jäkla kilon bort! Har aldirg bantat tidigare så tänker ta det lugnt i början. Skippa chips, dip, godis samt läsk och saft med socker. Och gå längre och snabbare promenader, det borde räcka ganska långt i början? Även minska intaget av potatis, ris, pasta. Tror ni det kommer fungera? Behöver lite pepp då allt är grått just nu :/

MVH Erika :)

Marshmello
3

Men fy vad elakt! Vilken himla människa. :(

Ja, jag tror att det kommer funka utmärkt! :) Jag tycker att det låter jättebra att du tänker mer så än att gå på någon extremdiet, då det blir lättare att hålla livsstilen sådär. :)

Du kommer att klara det om det är det du vill, men tänk på att du ska göra det för DIN skull. Om du vill göra det, så gör du det. Inte för att någon annan är korkad och säger elaka saker. Och tänk på, du är jättebra PRECIS som du är.

akalered
1

Men gud vilken onödig kommentar!! Vad sa du tillbaka? Inte okej någonstans med sån där mobbning :/

Jag blev själv kallad för fet kossa på en blogg riktad mot mig, det fick mig att ta tag i saker och ting. Det går sakta men säkert neråt! Att sluta med sötsocker etc är ett riktigt bra sätt - det är så jag också börjat. Bort med godis, fika, cola etc. Äter fortfarande ganska vanlig mat men har börjat att ta mindre med pasta och bröd till exempel. Plus att jag också försöker träna regelbundet!

Det är bara att ta det lugnt ibörjan och sen trappa uppåt så ska du se att det hela blir en rolig och positiv resa tillslut att färdas på, trots att det är motigt just nu!

Paltn
0

Vilken värdelös kommentar att slänga ur sig på jobbet…eller öht…!

Din taktik är iaf helt rätt, ändrar man kostvanorna till det nyttigare och börjar röra sig mer så kommer kilon rasa, särskilt om man tidigare legat på mestadels samma vikt stadigt under den mer osunda tiden.

Denna taktik är dessutom mer långsiktig och lättare att behålla målvikten med då man väl kommit dit.
Alla (ja, läs alla) andra mirakeldieter osv är antingen i långa loppet osunda, eller har en hög risk för jojjo-vikt. (om man inte är väldigt disciplinerad)

Sundare kost och mer motion är nyttigast och i långa loppet det absolut effektivaste för bevarad minskning och livskvalitet.

Det kommer att börja med att det knappt händer något första tiden (en vecka eller två), sen kommer det rasa markant några kilon för att sedan slopa av till lägre och lägre minskning….vid det läget så trappar du upp motionen och fortsätter den sunda kosthållningen.
Vid det laget du även börjar lägga in styrketräning, om du nu tänker göra det också, så måste du fokusera mer på "mått" än "vikt"…så du inte blir lurad av de nya musklernas vikt kontra fettkilon.

Tips:
Sätt mål!  Sikta på dem, äg dem, och utmana dig själv allt eftersom du avancerar!

LYCKA TILL!

// Paltfan

Dragonaut
1

Jag vet hur det känns, dvs rent ut sagt förjävligt. Men jag försöker tänka att dessa människor avundas personen de attackerar av någon anledning. Vackra ögon, bra jobb, intelligens, pengar, pojkvän, allmän livsglädje, you name it! Att börja ett nytt hälsosamt liv är jättebra,se bara till att det är för din egen skull för annars kommer resan mot ditt mål kännas så mycket tyngre. Styrke kramar till dig

Giantelvis
0

Ett tips när du kommer lite längre fram och viktnedgången börjar sakta in är att du försöker äta antingen som samlare och jägare gjorde förr (listor finns på internet) eller att du försöker äta mat som är basisk. Båda två funkade för mig när det började sakta in lite och nu äter jag bara sån mat. Jag är dock noga med att unna mig något jag verkligen tycker om någon gång ibland. Annars kan man lätt tröttna… önskar dig lycka till! :)

OneSound
0

Usch vilken elak kommentar..

Tycker du fått bra tips redan, men vill tipsa om något som jag håller mig till (och säkert bidragit till att jag inte gått upp så himla mycket under tiden jag inte gymmat) är portionsstorlek! Alltså att ha mindre portionsstorlekar.

Man minskar successivt för man vill ju inte gå hungrig. Många gånger äter man bara för det är så gott, och då blir magen och begäret allt större. Men om man håller sig till mindre portioner så kommer man känna sig mätt och nöjd, ibland kommer man ju vilja ta mer och det försöker jag låta bli då det leder till att magsäcken töjs ut. Viktigt är att inte glömma mellanmålen bara :) Nån frukt eller grönsak, lite kvarg kanske eller ägg. För att inte bli vrålhungrig och äta mer än man faktiskt kan och därigenom töja magen.

Hur du än väljer att göra så önskar jag dig lycka till, och hoppas att du gör det för din skull och ingen annans!

Aut viam inveniam aut faciam

zuperzero
0

Vem säger något sånt?! Säg att det var någon oförstående person, t.ex. om du jobbar med utvecklingsstörda eller dementa!! Blir ledsen när jag läser något sånt här!!

Jag säger som alla andra, superbra upplägg och du kommer att gå ner massor utav det! Med tålamod kommer du att komma långt!

Lycka till! Kram!!