Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1242 ggr
MichelleLindh
1

SJUKT duktiga!

Har läst ganska många trådar här och på andra sidor om folk som går ner i vikt och så vidare. Ni är sjukt duktiga som kan hålla er till strikt den mat ni väljer. Typ inget ris eller nåt onyttigt alls, känns som om jag hade avlidit. Jag är väl inte sådär överviktigt men inte pinnsmal heller. 

Men ni som behöver eller vill gå ner i vikt, kör ni bara ''diet'' eller träning eller båda? Ibland fick jag för mig att det räcker med träning och sen äta vanlig husmanskost men det kanske det inte gör? 

Läst att man ska ju inte äta mer än vad man gör av med, men är det inte roligare att röra på sig hela dagen och sen träna än att äta lite bara? Fast det kanske inte fungerar för alla. Min mamma tex hatar träning så hon går på diet. Hon gick på cambridge för några år sen och gick ner 30kg väldigt snabbt. Men min pappa (dom är inte tsm) tränar ganska mycket och tycket det är roligt. 

Likaså min låtsaspappa tränar mycket. Innan var han liite överviktigt. Inte så att man tänkte på det utan han kanske vägde tio kilo för mycket. Sen började han jogga och cykla flera gånger i veckan och han kunde äta hur mycket som helst nästan och han var alltid väldigt smal fast han innan lätt gick upp i vikt. 

Men ni är iallafall väldigt duktiga som håller i det här, önskar att jag kunde vara så bra själv haha men det kommer aldrig hända :( Försöker istället röra mig så mycket jag bara kan under dagarna och då har jag alltid gått ner det jag gått upp.

/ Michelle 

[Mikaelann]
0

Hej Michelle det är inte alltid lätt att hålla sig till en speciell diet jag har aldrig gjort det och jag har ändå gått ner 20 kg jag vet inte om det funkar för dig men jag minskade bara på mina portioner och åt mer grönsaker och nyttigare mellanmål slutade helt med godis chips osv men någon ruta mörk chocklad slank kanske ner någon gång i veckan detta med motion varje dag gjorde att jag gick ner i vikt :)

MichelleLindh
1

Ja för nått år sen så hade jag väldigt mycket skola och sen ny pojkvän så jag var sällan hemma, jag åt inte nyttigt direkt, åt väl sås och potatis och chips ibland men jag gjorde saker från morgon till kväll och ändå gick jag ner i vikt fast jag inte behövde. Kände att kläderna satt lösare och varje gång jag vägde mig hade jag gått ner några kilo. Var ute väldigt mycket med kompisar och  vart jag än skulle så gick jag.

Jag skulle klara mig utan godis och glass och allting sött som bakelser också men jag är beroende av tex kyckling eller salta saker. Inte så att jag äter chips varje dag men jag skulle nog inte kunna sluta äta det heller. :) Äter väldigt sällan godis och utemat. Glass blir det några gr under sommaren men jag är aldrig sugen på sött.

/ Michelle 

[Mikaelann]
0

Okej! men vad vill du ha hjälp med ^^?

MichelleLindh
0

Frågorna som står i inlägget. Jag behöver ingen hjälp jag var bara nyfiken. :)

/ Michelle 

Fridaaaa
1

Jag tror inte så mycket på dieter. Så kör mindre portioner, ingen läsk mm på vardagar samt motion.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2

Jag började med simning, tyvärr hinner jag bara en gång i veckan. När jag har ledig så simmar jag så ofta jag kan. 

Jag kör inte på något egentlig diet, men jag kaloriräknar. Jag får äta vad jag vill, men jag funderar innan jag äter (vill jag verkligen ha den här chokladbiten nu, eller är det bättre att spara och äta något godare i helgen?). Sen har jag tagit bort potatis, pasta och ris (förutom fullkornsris då och då), men det beror mer på att jag faktiskt aldrig gillat det, samt att jag blir mättare på bara kött+grönsaker. 

Godis och socker försöker jag undvika, men det händer att jag äter det också. Men jämfört med cola och massa choklad varje helg, så blir det knappt varannan nu (och då antingen cola eller choklad, inte båda)

Att inte få äta något socker/onyttigt alls, tror inte jag funkar i längden. Då blir det ofta jojobantning istället, när man är på sin målvikt, så kan man "unna" sig godis och går då upp igen. Då är det bättre att ändra sin kost till något som man kan leva med hela livet.

//Jessie