Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1421 ggr
Gasoline
0

Kalorier per måltid

Jag räknar inte kalorier men vill gärna vara lite kalorimedveten. 

Ungefär hur många kalorier bör en vanlig, normal middag/lunch ligga på?

tlover
0

Det beror ju heeelt på vem som äter, är det en inaktiv el en aktiv person? är det en man el kvinna? är det en stor el liten person? äter personen i fråga mellanmål el inte

l'm back

Lia
0

Det är väldigt individuellt. Jag har räknat ut vad jag behöver äta per dag och har sedan delat upp de kalorierna på 5 mål över dagen. Och eftersom alla människor behöver olika mängd kalorier är det väldigt individuellt.

Gasoline
0

Ja, alltså rent generellt bara.

CelsiusT
0

Beror ju på vad du äter i övrigt och vad du har för kaloribehov. Men räknar man inte att en vuxen kvinna behöver ungefär 2200kcal? Sen får man ju fördela det över dagen. Prova en dag och räkna dina kalorier du stoppar i dig, det är rätt intressant att se. Finns lätta appar för sånt. Hade en app där jag scannade streckkoden och sedan skrev in hur mkt jag tog (tex bröd 2skivor osv), då fick man snabbt en rätt bra bild över hur mkt man äter och hur man fördelar det över dagen. Man kan ju köra bara en dag, eller kanske en vecka, bara för skoj skull och se hur fördelnignen ser ut.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

Finns sidor på nätet där man skriver in sin vikt, längd och ålder och om man är kvinna eller man och sen räknar den ut hur mkt man behöver (och man får ofta flera alternativ som visar olika behov beroende på hur aktiv man är och beroende på om man vill hålla vikten, minska vikten eller öka i vikt)

Medarbetare på westernridning.ifokus

tlover
0

#3 rent generellt kan man väl säga mellan 100 kcal och 1500 kcal 😉

(det första då om man bantar rejält och äter 5-6 mål av samma storlek och det senare om man tex jobbar vääldigt tungt el träar väldigt hårt)

l'm back

Lia
0

Själv behöver jag mellan 1300-1600 kalorier, beroende på om det är en träningsdag eller ej, så inte ens mina egna dagar är konsekventa 😛 Då kan jag ännu mindre jämföra mitt behov med någon som behöver 2000 kcal.

Gasoline
0

Körde med Noom weightlose förut, tyckte att den var toppen. Inga exakta kaloriräkningar och man registrerade detta lätt över gröna, gula och röda kalorier. 

Älskade den appen, man fick en överblick om hur man låg till utan att något var knöligt, dessutom kunde man registrera träningen på ett bra sätt. 
Man fick en snabb överblick över det hela och man var peppad utav att se "resultaten". 

Men denna app försvann när jag blev av med mobilen och när jag laddade ner den igen några månader senare hade uppdateringar gjorts och den vart lite knöligare. 

Ska ladda ner den igen imorgon och se vad jag tycker nu. 
Har provar Shapeup och upplever att registreringen av maten är alldeles för knölig.

Gasoline
0

Laddade ner noom idag och det mesta är som jag önskar att det var. Dock verkar jag inte längre få fram vad som är gula och röda kategorier, tyvärr.

Facie
0

Det finns en jättebra app som heter Lifesum, den borde du verkligen prova :)

Pretty wise //

Gasoline
0

#10 har provat den men tycker att den är för knölig. Kör på noom istället, och nu börjar jag förstå hur dom ändrat om :-)