-35 kg
Hejsan allesammans, ville dela med mig av min lycka!:) och sprida lite motivation!
Förra veckan stod vågen på 79 kg, för första gången på 6 år!
Vägde för 3 år sedan 114kg, och har kämpat! och haft både ner och uppåtgångar!:)
sista tiden har handlat om deff, tung styrketräning och en himla massa kyckling och kvarg!
min "macros" har varit P30% /K35% /F35%
bilden visar bara dom sista tio kilona!:)
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Riktigt bra jobbat!!
Otroligt bra jobbat!
Pretty wise //
Åt du naturell kvarg eller med smak? Bara kyckling inget till! Bra jobbat!!
#3 lättkvarg naturell, med fun light som smaksättare. Kokar kycklingen och gör klyftpotatis, använder kryddor men ingen sås. Men utöver det har jag mycket mer livsmedel. Men kyckling och kvarg samt ägg har stått för en stor del av intaget:) Tack alla!:)
Bra jobbat!!!
#4 Kör också på mycket lättkvarg med blåbär och kyckling med sallad, usch för det! Saknar mina gamla matvanor haha :)
Pretty wise //
Jag har provat på mina gamla matvanor men det smakar fan skit. Vitt bröd, godis, smör. Usch.:/
#7 Mina gamla kost bestod iofs inte av mycket av onyttigheter, menar mer att jag saknar ris, potatismos, knäckebröd och såser mhm 😍
Förstår dock hur du känner.. jag var utan socker en månad i rad under en period och efter det fick jag svinont i magen om jag åt onyttigheter!
Pretty wise //
Bra jobbat 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Allt går om man vill! Grymt bra jobbat!! 😃
knäckebröd och potatis kan man väl äta ändå? #8 haha, inte direkt några stora mängder kalorier. och ris och potatis är ju naturligt, så till människor skulle jag inte säga att det var onyttigt:)
det är samma med alla som hetsar över snabba och långsamma kolhydrater, för att dom tror att dom ska bli tjocka av det (tihi:3).
och tack alla!:)
11 Naturligt betyder inte nyttigt.
Jämför näringsinnehållet i en produkt med snabba kolhydrater med en innehållande långsamma. En produkt med lägre gi.
Det finns en anledning till varför många tar bort vitt ris, pasta och mjöl.
#13 okey, saker som kräver innehållsförteckning håller jag mig undan från bara:p Visst många går på dieter som kräver speciella värden. Glömde det
#11 Jo, självklart kommer jag börja äta allt det där igen fast i mindre mängder men just nu går jag på en väldigt strikt diet där jag inte ska äta sånt :)
Pretty wise //
Ris & potatis äter jag, fast inte större mängder.
Mycket handlar om mängd, hur man rör på sig och även individuellt. Vissa behöver sluta med det helt, för vissa fungerar det att trappa ner mm. Man får testa sig fram 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#16 Håller helt med! Jag kommer börja äta det snart igen men just nu får jag endast i mig kolhydrater genom frukt och andra livsmedel med annat i än bara kolhydrater! :)
Pretty wise //
14 Näringsinnehåll är något du aldrig kommer undan ;)
#18 potatis i lösvikt= ingen innehållsförteckning.
finns mycket som inte har innehållsförteckningar.
oftast när något kräver innehållsförteckning, så beror det på att man har tillsatt ämnen. oftast inte nyttiga grejjer.
så jo, jag kommer undan det;)
19 Näringsinnehåll kommer du fortfarande inte undan. Oavsett om det står på varan eller inte. En potatis innehåller ju självklart något vresig det står på eller inte. Står det inte på finns google. Om man är intresserad av vad man stoppar i sig.
Näringsinnehåll betyder absolut inte att något är tillsatt bara för att det står på produkten.
Verkar inte som du vet vad skillnad på näringsinnehåll och innehållsförteckning. Det är olika saker.
fast jag snackar ju om innehållsförteckningar, inte om näringsinnehåll^^
och vill man vara extra petig så väljer man ekologiskt odlad mat:) då har man fått bort bekämpningsmedlen också:)
21 du svarade på mitt 13 där jag talar om näringsinnehåll och det står sedan i resterande av mina inlägg.
Att något är saknar innehållsförteckning betyder alltså inte att näringsinnehållet är bra.