Pulver diet 14 dagar! Tillbaka efter graviditetđł
Dag1: startvikt 74 kg! 5 pĂ„sar naturdiet chokladsmak, helt ok! VĂ€rsta suget Ă€r nu pĂ„ kvĂ€llenâŠ. Men efter mĂ„nga misslyckande försök sĂ„ ska jag jĂ€kla klara detta!!! Mitt delmĂ„l Ă€r 69kg och slutmĂ„l 63kg hade tĂ€nkt att trĂ€na efter Gillians video pĂ„ 30 dagar⊠Hooooopppas att jag klarAr det denna gĂ„ngđ nĂ„gon mef som Ă€r sugen pĂ„ att hĂ€nga pĂ„?
Jag började igÄr efter att ha gÄtt upp massa i vikt pga en djup deprission, vet inte hur lÀnge jag kommer hÄlla pÄ men minst tre veckor. Start vikt: 108 kg Första mÄl: -10 kg Kör nutriletts choklad shake och testade med 1 dl kaffe + vatten och blev gott men det godaste var att ha is i.
Natten var hemsk!! Jag var sÄÄÄÄ hungrig! Men morgonen gick bĂ€ttre đ tĂ€nker vĂ€ga mig varje dag för att peppa mig sjĂ€lv! För jag har en sambo som absolut INTE peppar mig! Dag 2 : vikt: 73,1kg antar att det Ă€r vatten som dunstat đ men Ă€ndĂ„ 0,7 kg pĂ„ 1 dag!
Nu Àr det segt⊠SÄ jag mÄste skriva av mig lite⊠Tog 5:e pulver pÄsen kl 12 pÄ natten.. Hungrig.. Nja men suuugen pÄ allt! Kan inte vÀnta pÄ att fÄ vÀga mig i morrn för att se om det hÀnt lite till..
Hur gÄr det för dig lollo??
Vaknade satte pĂ„ en stooor kopp kaffe med mjölk för det kan jag inte leva utanđ slĂ€ngde mig pĂ„ vĂ„gen och yeees! Dag 3: 71,8 kg! -2,1 kg pĂ„ 3:e dagen!!! Gött! Nu Ă€r jag riktigt sporrad! Tror jag vĂ€ljer pĂ€ron pulver i dag till mitt kaffe đ
-2,2 kg ska det ju vara!!! Vafasen alla 100 delar ska rĂ€knas! Inte lĂ„ngt kvar till mitt delmĂ„l! Ska bli spĂ€nnadnde att se vad en vecka med pulver ger! Vill bara tillĂ€gga att jag har INTE pĂ„börjat mkn trĂ€ning Ă€nnu! TĂ€nkte sĂ€tta igĂ„ng nĂ€sta veckađ
HÀrligt! Inget kan peppa en sÄ som att se snabba resultat. TÀnk bara pÄ att försiktigt trappa upp till vanlig mat efterÄt, annars Àr det stor risk att du gÄr upp allt igen inom en kort tid. Sen kan du nog rÀkna med att det naturligt blir nÄgot kilo extra nÀr magen/tarmarna fyller pÄ med mat istÀllet för enbart vÀtska nÀr du börjar Àta igen. :)
Ska försöka bli lite bÀttre pÄ att uppdatera.
Dag ett: Jobbig första dag, inte för att jag kÀnde mig hungrig men jag tyckte dom första shaksen var sÄ Àckliga tills jag kom pÄ att tillsÀtta is.
Dag tvÄ: Mycket lÀttare att fÄ i sig shaksen, dock var jag dumoch drack inte ordentligt med vatten och det mÀrks idag⊠à t Àven lite sallad, rödlök och en liten kyckligbit igÄr sÄ hamnade pÄ 700 kalorier.
Dag 3: Inte alls en bra start idag. Har inte ens druckit min första shake⊠MEN jag ska fÄ i mig alla idag + ordentligt med vatten..
Har en huvudverk frĂ„n helvetet (har migrĂ€n ibland men den hĂ€r kĂ€nns helt annorlunda) gissar pĂ„ att jag fĂ„tt betala för att jag inte drack tillrĂ€ckligt med vattenâŠ
Har ingen vĂ„g hemma tyvĂ€rr men jag vĂ€gde mig hos min pappa igĂ„r och den visade 105 kg alltsĂ„ -3 kg đ
Ska tillÀgga att jag inte kör helt ren kur utan jag tar en liten köttbit, och dÄ menar jag liten, plus ett salladsblad och/eller rödlök pÄ kvÀllen för lite extra protein.
Oj lollo! Det var ju jĂ€ttebra! 3kg!! Idag har hungren försvunnit heltđł var inte ens sugen pĂ„ mitt pulver?! Tog en promenad med barnvagnen i rusket!! Inte mysigt alls⊠Men det kĂ€nns som om man har sĂ„ mycket tid över nĂ€r man inte Ă€terđ inatt lĂ€gger jag mig förmodligen inte hungrig! Sköööönt! VĂ€ntar med spĂ€nning pĂ„ att stĂ€lla mig pĂ„ vĂ„genđ Det hĂ€r Ă€r sĂ„klart tĂ€nkt som en kickstart för min viktresa! Jag Ă€r en sĂ„dan person som mĂ„ste göra allt eller inget!! Har inte tid att vĂ€nta pĂ„ 1 kg i veckanđ men sĂ„klart förstĂ„r jag att jag mĂ„ste trappa upp varsamt och röra pĂ„ mig mer för att fĂ„ ett bra resultat som hĂ„ller!! Blev grymt imponerad av dina bilder pĂ„ instagram Pauliine!!! Ur snygg kropp har duđ peppade mog Ă€nnu mer att verkligen börja trĂ€na efter denna "kur"đ
DĂ„ var det det dags för vĂ€gning! Dag 4: 71,1kg sĂ„ pĂ„ 4 dagar har jag tappat 2,9 kg! KĂ€nns lite segt och konstigt.. Har verkligen ingen hunger⊠Men nu ska jag ta mig en kaffe och en shakeđ
Dom tvÄ senaste dagarna har varit jobbiga.. Inte för att jag har kÀnt sug efter nÄgot utan jag har bara haft svÄrt att fÄ i mig shaksen.. Har inte alls varit hungrig och sÄ fort jag dricker blir jag illa mÄende.. Tvingar ÀndÄ i mig alla shaksen.
Riktigt bra jobbat Jenny med -2.9 đ Har inte vĂ€gt mig sen sist sĂ„ vet inte Ă€n hur mycket jag har gĂ„tt ner. Ska se ifall jag kanske ska hem till min pappa i helgen dĂ„ han fyller 50 pĂ„ söndag.
Dag 5: 70,8 kg -3,2 kg KĂ€nns lite snopet,, hade förvĂ€ntat mig liiiiite mer⊠Men i början Ă€r det vĂ€l vatten som försvinner och sedan gĂ„r det lite saktare⊠HĂ„ller mig till 5 pĂ„sar pulver om dagen! KĂ€nns mycket lĂ€ttare nu! Men pĂ„ lördag ska jag gĂ„ och Ă€ta med nĂ„gra vĂ€nnerđłsĂ„ det fĂ„r bli ett smalt alternativ och utan alcoholđ sen Ă€r det bara pĂ„ det igenđ SpĂ€nnande Lollo och se vad som hĂ€nt med din vikt! Jag skulle inte klara av pulvret om jag inte fick vĂ€ga mig varje dag hahaha hoppas att du inte dukar under för god mat pĂ„ kalaset!!! TĂ€nk isĂ„fall att du mĂ„ste börja om frĂ„n början med skiten!!! Lycka till!!! Och kram till alla pĂ„ allaâ€ïžAns dagđ
Jag tror inte det kommer bli nÄgot problem pÄ kalaset för det dom kommer ha Àr korv i bröd (och jag Àter inte korv) eller smörgÄstÄrta sÄ det kommer jag nog klara.. Tycker inte smörgÄstÄrta Àr Àckligt men Àr inte sÄ jÀtte förtjust i det heller.
JĂ€tte bra gjort Jenny. Ăr inne pĂ„ min femte dag idag och har bara druckit en hittills.. KĂ€nns som jag inte riktigt hinner med pĂ„ vardagarna dĂ„ jag gĂ„r i skolan och efter skolan idag ska jag pĂ„ stan och köpa nĂ„got till min pappa och sen handla lite till djuren⊠Men men, har hittills lyckats fĂ„ i mig alla fem shaker per dag.
Kram pĂ„ alla â€ïž dag.
Dag 6: 70,8kg!!! Inte hĂ€nt nĂ„gontingđłđłđłđł och jag har baaaara Ă€tit pulver! Nu blir man ju grymt besvikenđ jaja.. Det kanske Ă€r nĂ„n platĂ„, hoppas verkligen inte att det bara stannar av nu! KĂ€nns ju inte sĂ„ peppande! I dag ska jag dricka 2 pulverpĂ„sar och i kvĂ€ll ska jag ut och Ă€ta med nĂ„gra kompisar! SĂ„ det fĂ„r bli utan ris eller pasta⊠Och sedan pĂ„ pulvret igen pĂ„ söndag!
Det stannar av ibland, sen kan man inte Àta sÄnt pulver lÀnge i taget, utan du mÄste lÄta kroppen fÄ bÀttre mat ett tag. Jag föredrar kött, Àgg och och grönsaker, gÄr ner en aningen segare jÀmför med pulver men det Àr vÀldigt mycket godare, och nyttigare för den delen. Nackdelen för killar Àr att testosteron halgten ökar mycket vilket kan ge oönskade bieffekter, eller önskade, det beror pÄ hur man ser pÄ saken :)
Det stĂ„r nog still lite ibland. Sen sist jag vĂ€gde mig har jag gĂ„tt ner 1.4 kg sĂ„ en minskning pĂ„ -4.4 kg hittills första veckan, har gĂ„tt en vecka imorgon, sĂ„ jag Ă€r nöjd. Min vikt ligger nu pĂ„ 103.6 kg. Hoppas ligga pĂ„ 100 kg nĂ€sta vecka đ
Jag har inte vĂ„gat vĂ€gs mig efter helgens bravader đ men jag höll mig bra! Ă t bara kycklkng men 2 glas vinđł sĂ„ jag gick pĂ„ pulvret igen pĂ„ söndagen och i dag mĂ„ndag Ă„t jag lite kyckling och grönsaker och jag gick i rask takt 1 timme pĂ„ fmd o 1 tim pĂ„ eftm!! SĂ„ i morgon pĂ„ morgonen ska jag nog vĂ„ga mig upp pĂ„ vĂ„gen igen!! fasiken vad bra jobbat Lollo!!! 4,4 kg Ă€r ju gryyyymt!!! Jag vÀÀÀntar pĂ„ att hamna under 70 kg!!! Bara kĂ€nslan att va pĂ„ 60kilo nĂ„tđ uppdaterar i morgon med min vikt efter8 dagar!
SpÀnnande! Lycka till! O hörrni; att bara ta steget o bestÀmma sig Àr riktigt bra!!!
#11 Vad kul att du blir imponerad och taggad! Det Àr vÀl det jag Àr ute efter, att inspirera. Det Àr bara att fortsÀtta köra hÄrt! Tycker ni Àr grymt duktiga, har sjÀlv prövat pÄ pulverdiet (med lite barer och sallad) och det Àr inte det lÀttaste.
Medarbetare pÄ trÀning -Instagram: PaulineSvorono
Japp vikten stĂ„r still?! 70.8 kg tar en powerwalk om dagen pĂ„ 1 timma! Lagt till kyckling eller rĂ€kor samt sallad, sĂ„ kanske jag samlat tillbaka vattnet??? Dag 10: 70.8 kg fortfarande -3,2 kg Hoppas pĂ„ ett hopp nedĂ„t pĂ„ den jĂ€kla vĂ„gen inom kort!!!! KĂ€nner mig jĂ€ttepigg och magen har börjat bli mycket mindre⊠Synd att jag inte mĂ€tte mig đ Strax dags för dagen promenad! FĂ„r kolla vĂ„gen i morrn igen och se om vi blir kompisar eller inte! Min mat dag ser ut ungefĂ€r sĂ„ hĂ€r: kl 12: 1 kyckling file med 1 tomat och turkisk yoggi. 2 pĂ„sar pulver under dagen och strax innan 20 sallad med kyckling el rĂ€kor och kokt Ă€gg! SĂ„ snart mĂ„ste det hĂ€nda nĂ„t med tanke pĂ„ all skit jag stoppade i mig innan!
à hh, Àr sÄ glad!! Inte kommit under 100-strecket Àn men vÀgde mig idag och jag vÀger nu 101.00 kg sÄ -7 kg vecka tvÄ. Wiiie, lite glÀdje efter att jag har legat sjuk sen i onsdags.
Jenny. Det Àr vanligt att vikten stannar ibland men jag tror snart att du kommer se - pÄ vÄgen ocksÄ. Ge inte upp :)
Under 100 strecket idag. Yippii. 99.8 kg för att vara exakt đ
Ă hh grattis lollo!!! Jag har haft fullt upp o inte haft tid att skriva! Jag har börjat trĂ€na nu och gĂ„r pĂ„ pass 2 ggr i veckanđ och dĂ€rimellan 1 tim promenad varje dag! Detta gör att jag slutat med pulvret, jag kan ta det till frukost och sedan blir det kyckling och sallad, jag försöker att skippa kholhydrater sĂ„ gott det gĂ„r!! Men jag kĂ€nner att jag orkar inte med trĂ€ningen om jag inte Ă€ter nĂ„t! Men i dag ÀÀÀÀÀÀÀntligen vĂ€gde jag 69!!!! SĂ„ det gĂ„r saktare men framĂ„t! SĂ„ 5 kg ner pĂ„ Ă€r det 3 veckor nu? Inte lĂ„ngt kvar till delmĂ„l!!!
Oj ! SĂ„g att jag satt delmĂ„l pĂ„ 69! Hahaha trodde jag satt 68! Sjukt nöjd Ă€r jag ju dĂ„!!!! DĂ„ blir det att sikta pĂ„ 63kg!!! Det Ă€r 6 kilo dit! Pustđł men nu jĂ€klar ska det gĂ„!!
#25 4st rÄa Àgg i ett glas, sen orkar du trÀna hela dan om du kÀnner för det, fÄr sÄ extremt mycket energi av det. RÄ Àggvita kan dock vara skadligt i stora mÀngder sÄ drick inte det varje dag, eller separera gulan frÀn Àggvitan och drick bara gulan.
Jag Àr med ocksÄ nu, jag börjar pÄ mÄndag! :-)
Oj! ĂggulađłlĂ€t inte gott! Vet inte om jag vĂ„gar mig pĂ„ det utan att krĂ€kasđ shelsy# jĂ€ttekul!!! Enveten vinner!!! Jag Ă€r sĂ„ sjukt nljd att jag tagit tag i min trĂ€ning!!! I gĂ„r zumba 55 min idag promenad 1 tim och i morrn zumba igen 1 tim! 4 fincrisp med makrill och kyckling med sallad och lite jordnötssmör för att stilla hungerđ yeaaa!
Tack Jenny! Vad har ni för dieter? Jag har Naturdiet Drinkmix Chocolate och ska köpa Allévo kick start banana & raspberry shake. En frÄga, hur mycket kostar detta för er om ni hÄller pÄ i 3veckor?
Hej, HÀnger gÀrna pÄ hÀr. Börjar nu!
Jag köpte massa pulver som utgĂ„ngsdatumet va kort pĂ„! För 25 kr paketen! SĂ„ jag kom billigt undan! I dag körde jag zumban en timma! Va helt slut! Men jag fĂ„r det gjort i alla fall! Det Ă€r det som Ă€r sĂ„ bra med pass pĂ„ gym! För ska jag göra hemma blir jag sĂ„ lat!!! IgĂ„r laddade jag ner appen shape up! JĂ€ttebra! För att gĂ„ ner 1 kg i veckan rĂ€knar han it hur mĂ„nga kalorier man ska Ă€ta och nĂ€stan alla livsmedel finns! SĂ„ man har lite mer koll, och sĂ„ kan man lĂ€gga till trĂ€ning o allt! Jag har 400 kalorier kvar tills jag ska lĂ€gg migđ Ă€r jag sugen pĂ„ nĂ„t mer blir det ut att promenerađ i morgon ska jag pĂ„ yin yoga! Helt fantastiskt att strĂ€cka ut sig lite⊠Och innan ska jag köra Gillians video pĂ„ en halvtimma!! Hon frĂ„n biggest looser!
Jag köpte natur diet i pÄsar: choklad, pÀron och annanas! SÄ man kan variera lite.. Tar det som frukost o mellanmÄl nu!
VÀgde mig idag och vÀger nu 99 kg. AlltsÄ - 9 kg pÄ tre veckor :)
Jag kör pÄ nutrilett :)
#34 Bravo! :-) MÀrker man pÄ kroppen nÀr man gÄr ner?
#35 Jag har inte mĂ€rkt nĂ„got pĂ„ mig sjĂ€lv och tycker inte att det syns, men andra har sagt till mig att det syns att jag gĂ„tt ner i vikt. Ăven sĂ„nna som inte vet att jag hĂ„ller pĂ„ med pulver.
Ett tips som jag dumt nog inte gjorde sjÀlv Àr att mÀta runt midja, lÄr osv och/eller ta bilder :)
Vill bara lÀgga till en sak som inte har sÄ mycket med pulver att göra men det har med min hÀlsa att göra sÄ jag tÀnker skryta lite..
Jag har varit rök fri i tvĂ„ veckor och tvĂ„ dagar đ!! Ăr vĂ€ldigt stolt över mig sjĂ€lv.
#36 Jag ska ta foto imorgon, mÀta midja och lÄr :-) Jag börjar imorgon och ska hÄlla pÄ i 3 veckor. #37 JÀtte bra!
Vad tycker ni om att starta en pulverdiet bildtrÄd? DÄ kan man lÀgga ut bilder m.m om man vill.
Jag har tagit en förebild!!! Men den vĂ„gar jag INTE visa Ă€nnu!! Hahaha men sĂ„ fort jag nĂ„t mitt mĂ„l sĂ„ lovar jag att lĂ€gga upp före och efterđ fasiken vad duktig du Ă€r Lollo!!! Grymt av dig:)
Haha, jag förstĂ„r. Jag vĂ„gar heller inte visa!đ€
Har vĂ€rldens sug nu, tĂ€nkte "Ă h vad gott det skulle vara, jag kan göra en Ă€ggröra!" Men kom ju pĂ„ ganska snabbt att det kan jag ju inte göra.đ€€
Hur gör ni nÀr ni blir sugen pÄ nÄt?
Hur gÄr det för er?!?! Jag blir riktigt deppig!! Har trÀnat o trÀnat men inget hÀnder pÄ vÄgen:( jag Àter pulver till frukost o försöker ligga pÄ 1200 kalorier⊠Samt Àta upp det jag trÀnat⊠Jag Ät ju pulver i nÀstan tvÄ veckor men nu Àr det stopp! Funderar pÄ att köra pulver igen fullt ut en vecka till o se vad som hÀnder..
Jag har ju i allafall inte gĂ„tt uppâŠ.
Jag har inte haft nÄgot internet pÄ ett tag.. Har Àtit vanlig mat i ca en vecka nu för att jag har varit dÄlig. Har inte gÄtt upp nÄgot och idag börjar jag med pulver igen i ca tvÄ veckor :)
Hej! Blir sÄ inspererad!! Jag ska ocksÄ nu Àntligen ta tag i Mitt liv. Jag ska gÄ ner i vikt och vill börja pÄ pulver diet men har inga Pengar.. SÄ om nÄgon vÀnlig sjÀl har slutat med sin pulverdiet sÄ skulle jag jÀtte gÀrna vilja byta :D har massa klÀder ljuslyktor böcker skor! Kram
Pulverdiet Ă€r nog inte dyrare Ă€n vanlig mat. Om jag minns rĂ€tt kstar 15 pĂ„sar ca 110 kr pĂ„ ĂoB, vilket Ă€r typ 35 kr/dag i mat. Det Ă€r inga pengar. Har man bestĂ€mt sig o hĂ„ller sig till pĂ„sarna blir det inte dyrt. :)
DÄ ska jag Äka dit och kolla idag! Tack för svar! Kram
Hej alla, jag Àr sÄ nyfiken, hur gÄr det för er? :)
Hej allihop! HĂ€ng pĂ„ oss pulverdrickare i Facebookgruppen : pulvergĂ€nget En liten grupp med mĂ€nniskor som alla Ă€ter pulver. Jag har gjort 4 veckor pĂ„ mĂ„ndag đ