Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1034 ggr
[Älskamig]
0

Annat än LCHF?

Jag är en tjej som funderat på LCHF .. Men jag äter inte mycket kött, bortsett från köttfärs och lite korv då och då alternativt bacon, och inga ägg, så tycker det blir lite knepigt. 

Anledningen till att LCHF lockar är för all grädde, mjölk m.m som man kan använda. 

Har ni tips på liknande?

Grace2009
1

Man måste ju inte äta animaliska proteiner, prova vegetabiliska! =) Finns ju massvis med goda bönor till exempel. 

Prova gärna att skriva i http://kolhydrater.ifokus.se också, de har stenkoll på sånt här =)

[Älskamig]
0

#1: Tack för tipset :)

Facie
0

Eller så utesluter du inte kolhydraterna utan försöker äta mer protein, då behåller du dina muskler men bränner bort underhudfettet!

Pretty wise //

[Älskamig]
0

#3: Tack för tipset :) Vill försöka äta "vanligt", men utesluta socker. I alla fall på vardagarna.

RobinEH
0

Behålla muskelmassa och minska underhudsfett är inga problem att göra vid lågkolhydrat-/högfettskost.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Facie
0

#5 Det har jag inte heller sagt men ofta är kolhydrater som ris och potatis väldigt mättande vilket är bra om man vill gå ner i vikt, då slipper man känna sig hungrig.

Pretty wise //

ManU77
1

#6 Kolhydrater är, i alla fall för väldigt många, just det som triggar hunger. Kanske är ris och potatis bättre än andra kolhydratkällor, men bäst att mätta är, i min erfarenhet, fett och protein.