Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1061 ggr
zuperzero
0

5:2 & Träning

Hejsan!

Jag skulle vilja lägga en extraväxel på min viktminskning (som går segt p.g.a. ostabil motivation). Jag tränar mycket och undrar om det finns någon här inne som kör 5:2 men samtidigt tränar mycket? Har läst både att det är bra och dåligt att köra 5:2 med en aktiv livsstil.

Jag tänkte i så fall att jag den kommande tiden ska äta 500 kcal på de dagar jag vilar. Jag tränar alltså 5 ggr per vecka, både styrketräning och kondition.

De tillfällen jag provat att äta så lite som 500 kcal/dag i ett par dagar har jag fått en bra känsla i kroppen dagarna efter, samt sover bra.

Vad tror ni? Bra eller dålig idé?

Wilmanea
0

http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-188526.html

Personligen anser jag det vara för låg. Om du nu tränar så ofta som du säger så kommer du kollapsa. Jag gick på en diet med 600kcal per dag o jag fick på sin höjd ta snabba promenader. Det tar på muskelmassan om man får i sig så lite proteiner. Så var försiktigt. Det är effektiv för snabb vikt nedgång men inte hållbart i längden.

RobinEH
0

Det blir sannolikt ett bra upplägg. Jag skulle också förlagt "fastedagarna" på "vilodagarna".

Det har ju dock inte med detta att göra. TS talar om 5-2-metoden som går ut på att man äter 500kcal två dagar i veckan och normalmängd de fem övriga dagarna.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

zuperzero
0

Precis, jag ska bara ligga så lågt två dagar i veckan och då på vilodagar, så jag bör inte kollapsa. Tack för svar! :) ska prova i alla fall och se hur det känns! :)

bustjejen
0

Jag har inga problem med att träna på mina 500kcal dagar, åtminstone inte när det gäller löpningen. Dock tränar jag inte 5 ggr/vecka, utan snarare 3ggr. Jag minskar i vikt, trots att jag äter "allt" mina vanliga dagar. Har kört 5:2 sen i höstas och vill inte gå ner mer nu, men jag mår väldigt bra av den här dieten, så jag funderar på att ändra till 6:1 istället.