Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1989 ggr
[Konstig]
0

Kalorier bantning

Hej alla ni som räknar kalorier!

Hur många kalorier äter du per dag? känns det bra eller är du jättehungrig?

[Majbot]
0

1500 kcal men ökar 1600 resten av veckan för att sedan gå upp till 1700 kcal innan jag ska vara med i toughest nästa helg. Har ätit 1500 kcal i någon vecka och har totalt tappat 9 kg. Hade mest problem med hunger i början men då drack jag ett glas fun light saft eller en celsius sen var det inte mer med det :p 

(Kan tillägga att jag bantar inte utan har deffat)

zuperzero
0

Oftast runt 1400, men allt ifrån 1200 - 1800. :) de dagar jag är lite hungrigare äter jag lite mer, typ 1700 och när jag inte känner mig så hungrig går jag ner på 1200. Man får prova sig fram! Det beror också på hur mycket man väger och hur mycket man rör på sig. Men 1500 är en bra utgångspunkt. Höj något om du blir för hungrig och sänk om det känns "för mycket".

[Konstig]
0

Ok det är intressant och se vad som funkar för andra i kalori intag gällande viktnedgång :)

zuperzero
0

Jag har bara räknat kalorier i ett par veckor… Första veckan gick jag ner 0,5 och andra 1,1 kg. 🙂 Får se vad det blir den här veckan, men anar att det inte blir något radikalt efter lite fusk under påskhelgen. 🤐

Scorpio97
0

1600 kcal per dag, har gjort det i ett år och har hittills gått ner ungefär tio kilo.

Jag känner mig nöjd med den mängden, och har aldrig känt att jag inte kan äta så mycket mat som jag vill ha. Kaloriräkningen hindrar mig bara från att äta för mycket godis (; Hungrig blir jag dock aldrig, oavsett hur lite jag äter, så det går inte riktigt att svara på för mig.

Jag är sexton år, och 165 cm. Simmar en gång i veckan, och promenerar bara lite övriga dagar, så jag är lågaktiv.

//Jessie

Facie
0

Jag ska inte uttala mig om hur många jag äter för då kommer jag bli kritiserad xD

Men jag skulle rekommendera för dig att gå in och räkna ut hur mycket energi din kropp gör av med utan träning (energibehov). Sen får du avgöra hur mycket under den gränsen du vill ligga, 500kcal under tror jag brukar rekommenderas :)

Här är länken till räkningen av engergibehov: http://www.styrkelabbet.se/berakna-energibehov/

Stort lycka till :)

Pretty wise //

[Konstig]
0

Fast facie jag frågade inte om tips jag undrade vad andra hade för kaloriintag bara för att jämföra hehe ^^

Facie
0

Jaha oj då missförstod jag dig: jag äter mellan 600- 900 beroende på träning :)

Pretty wise //

[Konstig]
3

Så lite kalorier kanske inte är så Hälsosamt för kroppen i längden, men det är ju ditt val facie. 

Lycka till.

Killen
0

1500kcal. Undrar, om ni tränar räknar ni plus då på intag av kcal?

kissmekate.blogg.se

[Majbot]
0

#10 Nej, jag gör inte det iallafall ^^

Scorpio97
0

#10 Jag tränar väldigt lite (simning en gång i veckan, ca 1km) och jag ökar inte på intaget den dagen. Skulle jag träna väldigt hårt/ofta så skulle jag förmodligen äta lite mer dom dagarna.

//Jessie

Facie
0

#9 Jaja, det har jag hört förut ;) Vill bara få den här dieten avklarad asap. Sen äter jag ofta och mycket men de jag äter innehåller inte speciellt mycket kcal bara, simple as that!

Pretty wise //

[LadyK]
0

1200 kalorier är min utgångspunkt äter mer de dagar jag tränat oftast i form av extra protein. Tränar normalt sett 5-6 dagar i veckan så jag svälter inte :)

Wony
0

Jag äter ca 1800 kcal. Förra gången jag försökte gå ner i vikt åt jag 1500 - 1600 kcal, men blev alltid hungrig. Nu upplever jag att det funkar ganska så bra. Blir hungrig "på riktigt", är alltså mindre sötsug nu. Jag använder appen Lifesum, så när jag tränar lägger jag in det, då justeras automatiskt hur många kalorier jag har kvar att äta den dagen, jättesmidigt tycker jag, och passar mig bra.

[Oceansoul]
0

1300 vilodag

1900 träningsdag

Ska påpeka att jag är studerande och knappt rör en fena på en vilodag och jag är ganska kort (tjej) vilket gör att jag har rätt så långt BMR. Har bara ett kg kvar att gå ned.

[Konstig]
0

Oceansoul funkar det för dig då? går du ner även om du har många vilodagar? :)

RebeccaG
0

Jag äter 1130-1200 per dag🙂
Försöker träna 4-5 dagar i veckan. Jag har inga direkta hungerkänslor, men skulle inte påstå att jag svälter😂
Någon dag i månaden kan det bli 1500-1800(oftast en lördag) ifall jag känner för att äta t.ex. morötter med dip eller något annat gott😊

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

RobinEH
2

Jag skall inte kommentera gällande vilken mängd du äter, det har du ju fått höra flera gånger. 😉

Men jag undrar varför du rekommenderar att man drar bort 500kcal från det basala energibehovet istället för den totala energiförbrukningen. Tänk dig någon som tränar mycket och har ett energibehov på 2000kcal över basalbehovet. Det skulle ju betyda att de konsumerar 2500kcal mindre än vad som krävs för att de skall vara viktstabila.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Facie
0

#19 Haha tack! Tro det eller ej men jag är alltid mätt och mår super :)

Helt rätt där, såklart ska man dra bort från det totala, fel av mig :)

Pretty wise //

[Oceansoul]
0

17 # 

Jag har endast två vilodagar i veckan och de dagarna sitter jag inte still utan går en promenad med en vän, utför ärenden och fixar och donar hemma. Blir aldrig liksom helt stillasittande. Jag har gått ned utan problem, jag vill gärna att det går långsamt särskilt eftersom att det bara rör sig om ett par kg och det för mig är viktigast med balans.

Jag var dum nog att rasa 20 kg under ett sommarlov mellan högstadiet och gymnasiet något som min kropp inte gillade. Så har lärt mig av mina misstag :)

Facie
0

#21 Jag tror dock inte att de skadar med en total vilodag, självklart kan man göra vanliga aktiviteter men inget i träningssyfte. Jag tror att det är bra för kroppen och psyket att ha det så den hinner återhämta sig ordentligt i mellanåt :)

Pretty wise //

[Konstig]
0

#21 Vad gör du på träningsdagarna isåfall? :O

[Oceansoul]
0

#22 Det är jag väl medveten om men jag har väldigt lite fritid generellt och jag har väldigt svårt att sitta still. Det har visserligen med att jag är stresad att göra men det är också något genetiskt.. varken min mormor eller min mamma kan sitta still en längre stund.

23# Löpning 40-60 minuter de dagarna med kortare löparpass kör jag styrka rygg, axlar, armar och nacke :) Löpningen är inför ett par lopp som jag tänkt springa i år.