Motivation...
Hej alla, jag ställde mig på vågen igår och insåg att jag knappt gått ner alls har hållt på i över en månad nu högst ett halvt kg väldigt frustrerande… Håller mig till cirka 1200 kalorier per dag + motion. Hur ska jag hålla upp glöden för att inte ge upp innan jag når min målvikt? vill bara trycka i mig en stor fet gräddbakelse hehe 😍
Delmål. Kanske för varje månad eller vad som nu passar en själv.
Eller kanske någon form av belöning när man gått ner visst antal kilo?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja men jag har inga jättestora krav på mig själv, jag bara undrar varför jag inte gått ner men de är väl bara att vänta och se!
#2 Ibland kan man få göra småförändringar, kanske något i sin kost, motion eller liknande 🙂
#4 Man kan stanna av om man äter för lite också. Och kroppen fungerar ju olika med, man kan ju äta samma antal kalorier men olika kost ändå, och kan ju vara såna småsaker med.
Skadar ju inte att testa, variera lite 🙂
Sant frida jag har tänkt lite så, hur gör du o har du förlorat någon vikt?:)
#6 För mig har det varit lite upp och ner. Slarvat tyvärr och tja struntat i det i perioder, är inte överviktig, bara några trivselkilon som ska bort.
Men har börjat nu med att äta mer regelbundet, röra på mig mer, inget godis mm i veckorna. Gått ner lite.
Vad för motion kör du på? Muskler väger mer än fett, så om du kör styrketräning så är det inte så konstigt om det inte syns på vågen.
Kan vara bra att kolla med måttband istället (:
Jag tycker personligen att 1200kcal låter rätt lite. Jag äter 1600kcal, är mestadels stillasittande (simmar 1km en gång i veckan, samt lite promenader) och har gått ner tio kilo på ett år, vilket jag tycker är lagomt tempo. Är två-fem kilo från mitt mål nu, så jag hade inte så många extra kilon från början heller. Jag har tagit bort pasta och dylikt också, och äter istället mer grönsaker och kött/fisk/kyckling.
Vissa går ner mer om dom ökar på kalorierna lite, det är olika (:
Delmål brukar vara bra för att hålla motivationen. Det måste ju inte vara ett visst antal kilo heller, utan om man joggar kan det vara att springa en viss sträcka på en viss tid, exempelvis. Och se till att inte belöna dig själv med sötsaker, det gör nog inte problemet bättre… (För mig gör det bara det svårare i alla fall) Jag brukar ta en shoppingtur med syrran när jag börjar känna att jag inte förstår varför jag fortsätter. Har upptäckt att en hel del kläder passar mig nu, vilket dom inte gjorde förr, vilket ger mig motivation att fortsätta.
//Jessie