Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 739 ggr
[Konstig]
0

Svacka, åh nej!

Hej!

Jag bantar ju som sagt och åh nej! vet inte vad som hände mitt sockerberonde kickade in och har säkert tryckt i mig över 2000 kalorier redan och klockan är knappt halv 1 på dagen… ska egentligen ligga på runt 1200… Men jag ska promenera massa och börja äta bra igen imorgon, men är det kört nu tror ni? går man upp allting man förlorat bara för man misslyckades en dag? *ångest*

Scorpio97
0

Självklart går man inte upp allt bara för att man äter en dag. Ta det bara lugnt, och försök att inte må dåligt över det. Alla får svackor, vi är ju inte mer än människor, eller hur?

Och så kör du på som vanligt imorgon! (:

//Jessie

[Konstig]
0

Tack för peppandet! :) bara orolig att det kunde gå så snabbt att allt var "kört" lixom !

[rumelle]
0

Det är ju många som har en "ätardag" i veckan och som ändå går ner i vikt, så ta det bara lugnt du har inte förstört allt! Träna lite och ät lite snålare till kvällen så är det ju inget större övertramp du har gjort. :)

jiim
0

Vad jag har läst så fungerar ätardagar främst om man äter en kolhydratsbaserad diet eftersom leptinnivåerna stiger av kolhydrater. Gör TS det?

http://carolinesergo.myshowroom.se/atardagar/

[Konstig]
0

Jag går inte på LCHF antar du frågar mig, min fråga var väl mer om man går upp allting man gått ner bara för man råkat svulla lite 1 dag?

[Majbot]
0

Nej du kommer gå upp lite i vattenvikt och sedan gå ner det nästan på direkten igen bara du återgår till din vanliga rutin :)

Facie
0

Man lägger inte på sig för att man "flippar ut" lite en dag :) Kroppen vänjer sig vid att ligga på en visst balans så om man äter mycket en dag är det inte hela världen. Dock får de ju inte bli en vana :)

Pretty wise //

jiim
1

@TS: Jag frågade om du åt en kolhydratsbaserad diet för då behöver en "ätardag" inte vara något negativt. Du skrev att du inte äter LCHF, äter du kolhydratsbaserat då antar jag?

Klart att dina "extra kalorier" du åt inte bidrar till viktnedgång, men jag menade att det inte behöver vara negativt eftersom du kunde se det som en ätardag.

Som jag också skrev ökar en ätardag förbränningen i någon dag. Dock skall införandet av en ätardag innebära att man äter mindre andra dagar. Ville försöka peppa lite genom att se det annorlunda :)

Men man ska inte gräva ner sig om man gör misstag. Man måste förlåta sig själv och ta lärdom

Med vänlig hälsning,