Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 947 ggr
IdaKw
0

träning 5 dagar i veckan?

Jag funderar på träning nu, just nu går jag till gym 3 dagar i veckan, varav det kanske blir 30 min löpband (uppvärmning mest) sen mer styrka. Funderar på om man kan öka på det och träna på dom två dagarna mellan också, fast bara kondis (kanske en timma) Sen vila helt helgen? Vill gärna köra mer kondis men tänkte spåna lite med er och kolla om det låter okej? Jag är inte så vältränad men har tränat ca 5/6 månader 1-3 gånger i veckan till och från och är aktiv med min hund. Så, tror ni det blir för mycket?

RobinEH
0

Prova i ett par veckor och se hur det känns. Det finns de som tränar flera gånger om dagen, inte enbart elitidrottare.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Giantelvis
0

Jag själv tränar just nu sex dagar i veckan, vilar på lördagar. Det där med att det är farligt för kroppen att inte vila minst en dag efter träning är enligt "Vetenskapens Värld" en myt påhittad av latmaskar ;) så länge du själv känner att du har tid och orkar så är det nog inga problem:) lycka till!

IdaKw
0

Ah okej :D. Då ska jag köra på och se hur det känns!

Facie
0

Så länge du låter kroppen vila från styrketräning med minst en dag tror jag det är lugnt att köra kondition flera gånger :) När jag tränade handboll, fotboll, red och gick extra idrott i skolan parallellt så tränade jag mycket och de mådde jag bara bra av :)

Pretty wise //

IdaKw
0

Jo, det blir ju varannan dag styrka och kondis ca, och två dagars vila på helgen. Om det inte känns okej så får jag väl ändra :). Men känns bra att spåna lite med andra först, så det inte är helt galet!

Facie
0

#5 Jo, alla är ju olika och så länge de funkar för dig och din kropp så är det bara positivt att träna :)

Pretty wise //