Bantning - tårta!?
Jag och min kille ska fira vår bröllopsdag den 10:e maj och jag vill göra en tårta visst den kan vara lite onyttig får väl motionera extra den dagen men vet ni något tips så man kan göra den lite mer kalorisnål till exempel någon tårtbotten fyllning eller topping? :)
skär ut en vattenmelon till en cylinder typ och ha på grädde runt om, och sen mer bär som dekorering :) Såg en bild som cirkulerade på facebook med detta, och det såg riktigt gott ut :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag tycker du ska gå all in, det är din bröllopsdag och då förtjänar du att vara onyttig ;) Mitt tips är istället att försöka äta nyttigt resten av dagen och sen festa till det på kvällen. Är din kropp van vid att äta nyttigt kommer den inte lägga på sig det ändå :)
Pretty wise //
Det finns jättegoda rawfoodtårtor som är "nyttigare", men består ju till stor del av torkade frukt, nötter och färsk frukt/bär, så kalorisnålt blir det inte ändå.
"På natten är alla katter svarta"
Jag tycker du ska göra en god tårta, och strunta i att den ska vara nyttig. Du tänker väl inte äta den varje dag sen.
Jag tycker också att du nite ska tänka så mycket på innehållet i tårtan. Däremot kan du tänka på storleken, gör bara en liten tårta så att det bara blir en liten bit var istället för att man har tårta kvar i flera dagar…
Med vänliga hälsningar
Chess