Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 948 ggr
[FriidaMariie]
0

Modifast och sen?

Hej! Jag har testat på modifast nu i några dagar och det funkar ju jättebra, men jag vet ju att detta inte är något som jag kommer att klara av att hålla mig till under någon längre period och undrar därför om ni har tips på vilken "diet" eller liknande som är bäst att gå över till? Jag funderar på att gå med i gammal hederliga Viktväktarna men är rädd att jag ska gå upp de kilona jag lyckats gå ner med modifasten. Vet ni hur det funkar? Tack på för hand :)

Sjöstjärna
1

Om du vill både vara rädd om hälsan och gå ner i vikt skulle jag föreslå antingen paleo (stenålderskost) eller LCHF (med mycket grönsaker). Har du mycket svårt att tappa kilon så är paleo att föredra. Har du extremt svårt att gå ner i vikt så kombinera paleo med 5:2-metoden.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[FriidaMariie]
1

#1 Jag vill absolut vara rädd om hälsan i samband med min vikt nedgång. LCHF har jag haft planer på med så fick jag höra att det absolut inte var bra för hälsan. Detta är inget som jag forskat vidare i men jag kanske borde göra det. Finns det en risk att jag i början går upp i vikt om jag startar med LCHF efter att ha gått på modifast ? Du får ursäkta min dåliga kunskap om detta och tack för ditt svar :)

Sjöstjärna
1

Det är jättesvårt att säga hur just du kommer att reagera, du får prova helt enkelt. Detn finns massor med varianter på LCHF , en del mer hälsosamma andra mindre. Om man inte överdriver fett och kött utan äter rejält med grönsaker också så behöver det inte alls vara ohälsosamt.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"