Efter min GBP operation
Jag blev opererad den 22 april och kom hem igår, försäkringskassan har ring och säger att jag blir utförsäkrad från 27 maj och måste vara till arbetsför, så nu måste jag infinna mej hos arbetsförmedlingen den 9 maj för info möte.
Jag ska prata med min läkare den 2 maj och säga att jag måste få ett tydligt läkarutlåtande för att få vara mer sjukskriven, det är ju en stor omställning både psykiskt och fysiskt efter operationen, man skall ändra kosten, motionera, reglera medicinerna och mycket mera, det är inte som en " vanlig bantningskur" utan en total omställning.
Är det någon som känner igen sig i detta? Man har ju fullt upp med sig själv nu, att komma ut i arbete så fort känns inte okej. Jag har varit sjukskriven i flera år på grund av värkproblem, epilepsi och diabetes, men nu tror dom att man är fit for fight.
Är orolig vad det skall bli 😕
Hoppas det blir bra. Tyvärr är det inte lätt att ha med fk att göra.
Har för mig att 2-4 veckor är praxis om man gjort titthål. Annars ska du ha ett rejält tungt jobb för att få förlängd sjukskrivning.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag har inte tungt jobb precis, men jag känner att jag behöver lite mer tid.
Jag fick två veckor, till en början ville ja ha mer då jag har adhd o verkligen ville komma in i mat o drickrutiner…
men Två veckor… o de fungerade bra ändå..
men hoppas de ordnade sig för din del.