Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 585 ggr
Pauliine
0

Ni som gör/gjort ABS-dieten!

Jag har förstått att det är enl. Denna diet jag levt lite halvt utan att veta det. Men tänkte testa att följa den STRIKT. Det jag undrar till er som gjort den är:

1. Funkade den? 10kg på 6 veckor?

2. Konditionsträning 3 ggr/v och styrketräning 3 ggr/v… Hur la ni upp de olika dagarna?

3. Vilka tider åt ni mat? huvudmål och mellanmål?

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Giantelvis
0

Jag använder mig av ABS-dieten. Är man diciplinerad så är det lätt :) jag tränar styrketräning varannan dag och kör Zombies, run! Varje dag. Ingen vila här inte! ;) jag ser till att ha min vilodag så aktiv som möjligt. Vilar lördagar så jag kan äta liiiiite lördagsgodis :) jag brukar äta en eller två rader choklad ;) jag går i skolan vilket gör det enkelt för mig med maten. Äter frukost runt halv sju, mellanmål runt nio kanske, Lunch runt elva, Mellanmål igen mellan ett och två, Kvällsmat äter jag när jag kommer hem men aldrig efter klockan sex Sista "målet" tar jag ett glas proviva någon halvtimme eller timme innan jag går och lägger mig :) jag tränar oftast ganska sent på kvällen på vardagarna om jag inte har sovmorgon då det blir på morgonen :) jag har inte kollat vikt eller midjemått än då jag inte är klar än. Jag har en vecka kvar innan vägning och mätning men jag kan säga att jag har blivit mycket mindre. Sedan skulle jag nog säga att det är mer 6 kg på sex veckor om du inte följer listan på mat till punkt och pricka ;)

Pauliine
0

Tack för infon/svar!, jo jag satsar på 1 kg i veckan faktiskt så det är klockrent. Är diciplinerad, jobbar på gym så har tillgång till träning varje dag. Vet inte vad zombies, run! är men såg att det var en app så ska ladda ner och kolla :). Ja sista målet lär ju vara ngt litet, tänkte kanske dra i mig lite kasein eller ngt bara då. Äter du mkt mat till tre huvudmål eller satsar du på lite mat konstant under hela dagen?

Men håller du isär konditionsträningen och styrketräningen på dagen då? Jag vill verkligen köra styrketräning 6 ggr/v, tror du det funkar med att köra styrka 6 ggr/vecka och kondition 3-4 ggr/vecka? låter som en riktig övertränare men tänkte om man försöker hålla isär ex. morgon och kväll.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Giantelvis
0

Jag äter mindre portioner :) jag tror absolut att du kan träna så som du säger så länge du känner att kroppen håller ;) Jag börjar träna styrketräning och sen springer jag hem från gymmet de dagarna :)