Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: träning
Läst 1349 ggr
hhejlollo
0

Hjälp med viktminskning

Hej! Jag är en tjej på snart 20 år som verkligen måste gå ner i vikt. Har gått upp väldigt mycket dom senaste åren och jag behöver hjälp med hur jag ska göra för att faktiskt klara det på så snabb tid men ändå långsiktigt! Kan någon hjälpa mig? Vill verkligen gå ner och kunna känna att jag tycker om min kropp igen!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Facie
1

Det kunde lika gärna varit jag som skrivit den texten för ca 1 månad sen, passar verkligen in på hur jag kände.

Jag skulle vilja rekommendera följande artikel till dig: http://www.styrkelabbet.se/ga-ner-i-vikt/

Den hjälpte mig otroligt mycket att förstå grunderna och den slår hål på många myter man har. Det viktigaste tror jag är att du bestämmer dig för att du verkligen vill, mycket sitter i huvudet har jag förstått.

Jag tycker du ska börja med promenader, så ofta du bara kan och sluta med allt onyttigt så ska du få se att du rasar. Lite styrketräning på de några gånger i veckan också gör saken bara ännu bättre.

Pretty wise //

ManU77
1

Jag hade först och främst fokuserat på midjemåttet snarare än vikten på vågen. Vågen kan vara väldigt lömsk ibland och är verkligen inget tillförlitligt verktyg.

Sedan hade jag börjat äta lågkolhydratkost, typ LCHF. Jag hade sett till att äta när jag är hungrig och sluta när jag inte är hungrig längre. Räkna kalorier hade jag inte slösat min dyrbara tid på överhuvudtaget.

Träning hade jag satt åt sidan tills vidare. Dels för att det inte är någon särskilt bra viktminskningsmetod, och dels för att om man är väldigt tung och otränad är risken för skador hög. Träningen får helt enkelt vänta tills viktminskningen kommit en bit på vägen och energin finns där. Nu är det inte så att jag dissar träning helt. För god hälsa är träning ypperligt, och då särskilt kanske tung styrketräning. Dock är träning i stort sett värdelöst för just viktminskning.