Resa i augusti
Vill gå ner några kilo i vikt. Speciellt för en resa i augusti. Jag är ca 167cm lång och just nu väger jag 59-60 kg, för ett tag sen lite mer, så jag har ju gått ner lite. Har just slutat röka och är orolig att jag ska börja äta jätte mycket istället. Jag älskar verkligen mat, men dom senaste veckorna har jag liksom struntat i att äta ordentligt. Kan äta havregrynsgröt till middag, inte äta på 8timmar osv. Har haft bulimi för kanske tre år sedan och vill inte hamna tillbaka i någon sorts ätstörning
Måste bara fråga: har du inte gått ner något när du ätit så dåligt? Även fast det inte alls är bra att äta så sällan bör du ju gått ner.
Jag tror nyckeln för dig för att börja äta mer regelbundet är att planera "dagens mat" redan dagen innan efter vad du vet att du ska göra näskommande dag. Så att du ordnar lunchlåda och mellanmål som är anpassade efter hur mycket tid du har och om du ska träna eller ej.
Tycker dock inte att du behöver gå ner i vikt, du har redan nu en hälsosamvikt och det är den vikten du har nu som du kommer må bäst av att hålla :)
Pretty wise //
Håller med att du inte behöver gå ner i vikt. Är själv 167cm och har under 20 vägt 54kg vilket var på tok för lite, den vikten du har nu är bara sund. Då jag nu är överviktig 122kg så är mitt mål att 60kg.
Du varken behöver eller borde gå ned i vikt. Däremot måste du skärpa dig med maten och faktiskt äta
Får hålla med om att du inte alls behöver gå ner i vikt.
Dock så har jag samma problem som du, jag äter för oregelbundet och går upp i vikt av det. När jag får ordning på "matklockan" och äter sunt så brukar några kilon försvinna. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes