Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettrecept
Läst 5555 ggr
[Älskamig]
0

Nyttigt fredagsmys

Efter att ha ätit massa glass denna veckan (även i kombination med tacos till middag två dagar i rad 🤐) och ingen konditionsträning alls (bara några övningar från youtube), vill jag nu ha en nyttig helg framför mig, då jag sedan ska hem till föräldrarna, och där blir det säkert en hel del gottigheter framför påskhelgen. 

Nå väl… Vad kan man nu äta för något 'fredagsmys'-gott ikväll? Är lite trött på det här med grönsaker & dipp, då jag föråt mig på det när jag var mindre, haha :P 

Fruktsallad äter jag i princip varje dag, så det är heller inte något så roligt alternativ. 

Har ingen ugn, så kan inte baka, haha :P

[Älskamig]
0

Försöker äta kalorisnålt :)

Marshmello
0

Här är några exempel på vad jag äter som godis på helgerna :)

1. Hallonglass
Mixa frusna hallon, lite vaniljpulver (malen vaniljstång, inte vaniljsocker) och kvarg tills hallonen är helt mos. Klart!
Och gillar man inte hallon, så går det ju att "översätta" med vilken frukt som helst. Mums!

2. Vattenmelonsorbe
Frys in tärningar av vattenmelon. Mixa. Klart!

3. Grönsaker och dipp/hummus
Skriva många olika grönsaker (jag brukar ha: morot, gurka, blomkål, champinjoner och paprika) och fixa dipp eller hummus. Våga testa nya grönsaker eller ny dipp/röra! Du kanske hittar en ny favorit.

4. Grapefrukt
Dela en grapefrukt, hämta en sked och ät. ÅH! Min favorit. Enkelt och helt underbart.

5. Jordgubbsbananglass
Frys in delar av banan. Ha ner bananerna, vaniljpulver och ev någon matsked kvarg och mixa. Mixa jordgubbar (eller andra bär). Blanda lätt (så att det blir lite ränder i). Klart!

6. Fruktspett
Trä lite roliga frukter på ett spett. Det ser både fint ut, är gott och känns lite mer ordentligt än att käka bara ett päron liksom.
Vindruvor, mango, physalis, äpple, päron och melonbitar är stora favoriter hos mig på spetten.

7. Isglass
Har du isglassformar så kan man ju hur lätt som helst fixa isglass. Mixa vatten och valfri frukt/bär, häll ner i formarna, ner med pinnarna och vänta.
**
8. TE!**
Sist men inte minst. Jag älskar te. Speciellt grönt te. Det kanske låter konstigt att sätta det här som godis, men jag skulle nästan säga att det är det för mig. Riktigt avslappnande och så blir jag iallafall mätt av det konstigt nog.
Min favorit just nu är att ha grönt te (tror jag har vilda frukter eller någonting, den är urgod!), skiva i lite ingefära och droppa i lite honung. ÅH, så gott.

[Älskamig]
0

#2: Jag har ingen mixer :/ (precis flyttat hemifrån) .. Kvargglass är vidrigt, fast i övrigt älskar jag kvarg, men äter det varje dag till frukost, haha :P 

Hm.. Får fundera på vad jag ska hitta på till kvällen. Är så sugen på allt sådant jag INTE borde äta. :P

lasilauri
0

Stek bananplättat. Flera ägg,utan  mjöl. Läckert och lätt.

http://lauri.lsd.dk/lasi/

Karmatarerskanise
0

Köp lufttorkad skinka och gör chips i ugnen.

Fridaaaa
0

#5 TS har ingen ugn, står det i #0.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Micro funkar det med.

Facie
0

Jag ska käka lite färska bär med kvarg som extra gott :)
Tacos behöver föresten inte alls vara onyttigt, äter du köttfärs med under 10% fett och tar de lugnt med sötad salsasås och bröd så är det inga problem :) Finns till och med dietister som rekommenderar de i sina dieter!

Pretty wise //

Fridaaaa
0

Man kan göra egen tacosås med om man vill 🙂 Nyttigare

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Niiinah92
0

nått jag gärna gör till fredagsmys ibland är ägghalvor med en klick majonnäs på och kräftstjärtar, mättande och fruktansvärt gott 🙂

[Älskamig]
1

#10: Gillar varken skaldjur eller ägg, annars skulle det säkert vara gott. :) 

Löste det med en massa knäckebröd och lite osötat jordnötssmör :P

Tanjis
0

#11 det lät inge gott:(