Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 720 ggr
OneSound
0

Spinningkort, värt?

Hej!

Jag funderar på att köpa ett kort för endast spinning. Kommer jag att gå ner i vikt, även om jag bara kör spinning?
Har hört att man måste växla mellan olika träningsformer för att få den bästa möjliga träningen, men gäller det även spinning?

Fundersam här, haha.

Aut viam inveniam aut faciam

CelsiusT
0

Man bör växla mellan olika träningsformer för att få den mest optimala träningen. Men för viktminskning anser jag personligen att det i första hand är ökad motion/konditionsträning som krävs, bränna energi helt enkelt. Själv har jag bara löp-tränat när jag gått ner i vikt och det har fungerat jättebra för mig. För mig handlade det mest om att bränna energi istället för att sitta stilla i soffan och stoppa i mig energi utan att göra av med den.

Så mest troligt fungerar det med bara spinning för dig. Men om du sedan även vill ha muskler och "tajtare" kropp så lär du behöva träna annat också. Men för ren viktminskning lär det fungera med enbart mer rörelse.

Medarbetare på westernridning.ifokus

OneSound
0

Okej, vad bra att det funkade för dig!

Har kört endast gym förut, men känner att jag nog vill av med fettet främst, så kan jag träna styrka efteråt. Men å andra sidan så finns spinningkort endast på 1 år, så kanske blir ett "helt" gymkort istället.

Tack för att du förklarade förresten 😃

Aut viam inveniam aut faciam