LCHF
Fungerar fint om jag bara klarar av att hålla sockermonstret borta. Är beroende och otroligt känslig för just kolhydrater. ALLT triggar sötsug.
Jag gick ner ca 25 kg på 5 månader med LCHF. Jag tycker det är skönt att inte behöva gå hungrig. Jag äter ju när jag är hungrig och slutar när jag inte är hungrig längre.
Okej. Förlåt, är ny här så visste ej :)

För mig funkade det med råge.
Har gått ner från 106 kilo till 62 kg.
Lchf passade mig eftersom jag inte klarar "metoder" som går ut på att att jag inte får bli mätt och framför allt hålla mig mätt.
Vill dock säga att vilken metod man än väljer så gäller det att verkligen hålla sig till riktlinjerna, hitta det som passar en själv bäst och inte hålla på och "unna" sig fel saker titt som tätt.
Har ju problem med socker. Favoriterna just nu är främst energidryck (grön monster) och tex oreos. Har inte råd med det längre då jag lägger 1-1500kr i månaden enbart på energidryck. Och äter blandat med socker kolhydrater och fet mat. Haft det jobbigt nu så har gått upp från 60 kg till 80 sen årsskiftet. (Är 162cm lång) :/ får lite panik för nu mår jag oxå dåligt över hur jag ser ut. Och ligger helst under täcket där inte någon, ens jag ser hur jag ser ut
Nej. Funkade inte alls. Jag gick upp i vikt jag.
Fungerade hur bra som helst. Jag gick ner ca 42-43 kg på lite drygt ett år och har dessutom hållit den nya vikten i mer än ett år efter det trots att jag äter en lite mer liberal kost nu (dock fortfarande en lågkolhydratskost/liberal lchf).
Min erfarenhet är att LCHF fungerar bäst för människor som har mycket övervikt (ju närmare normalvikt, desto svårare att gå ner utan kaloriräkning) och att det är den effektivaste metoden för människor som har ett sockerberoende, eller som jag, hade ätit mig fet på allt för mycket bröd och pasta.
~God loves you, and I´m trying! ~
Funkar här också men som det nämns funkar det inte med fusk då står jag och trampar bara. 26 kg på 1,5 ca.
Ju striktare jag är ju mindre sug. Räknar kcal periodsvis.
Funkar för mig med. Jag har ätit LCHF sedan 2010 (började när jag var 16) men har fallit till och från i två år och lagt på mig allt igen. Nu tänkte jag gå ner det igen med LCHF. Tycker definitivt du ska prova. Kolla in www.kif.nu så kan du ju läsa lite mer innan du bestämmer dig. Och som ovan nämnt, man måste verkligen hålla sig till riktlinjerna annars funkar det inte (lika bra).
Vad härligt :)