uppsvullet ansikte
Jag har nu varit på min viktminskningsresa i ca 6 månader. Under den här tiden har jag märkt av att mitt ansikte är svullet ibland. Jag kan gå och lägga mig med mitt normala ansikte och vakna upp med svullet ansikte. Det är inte så svullet som om det skulle vara en allergisk reaktion eller och det ser inte onaturligt ut. Det ser mer ut som om jag väger 5 kilo mer än vad jag gör. Ibland går det över på några timmar och ibland kan det vara svullet i en vecka.
Jag hittar inget mönster i att det skulle svälla på grund av ex för mycket saltintag, för mycket kolhydrater, dålig kost eller för lite vattenintag utan det bara är svullet ibland.
När jag kollade runt på nätet lite så såg jag att det fanns andra som också åt mindre än vad de förbränner per dag som hade samma problem. Vissa hävdade att kroppen förvarar vatten på grund av att man äter för lite och att enda sättet att få slut på svällandet är att äta mer? Vet inte vad jag ska tro och hittar som sagt inget sammanhang i detta problem.
Det är ett väldigt jobbigt problem eftersom att det drar ner självförtroendet ordentligt. Därför vill jag ta reda på varför det blir såhär.
Någon som vet vad det kan bero på eller som upplever samma problem?