Sommardiet
Hej!
Jag är ny här efter att ha skrivit av mig på en blogg ett tag, men kände nu att jag gärna joinar denna sidan också!
Nu har jag precis sommarlov från mina universitetsstudier och från och med imorgon så drar jag igång en LCD!
Jag är väldigt peppad efter att ha sett BL och även efter att ha gjort tusentals försök genom mitt liv att gå ned i vikt. Men från imorgon 5/6 till 30/6 ska jag kämpa på och hålla mig till pulver (ev förutom något enstaka tillfälle såsom födelsedag) och verkligen kämpa för att gå ner så mycket som möjligt!
30 juni är slutdatum eftersom jag åker utomlands till en familj då och inte kommer att kunna fortsätta, så det känns som en möjlig tid att köra ren kur.
Jag kommer självklart också att gymma och promenera i alla fall lite varje dag för att hålla igång.
Önska mig lycka till och följ mig gärna på min resa!
Startvikt idag är 73,3kg
Mått över naveln 92cm
Hej och välkommen! Har också sett BL och blivit inspirerad! Förstår känslan…. Men vad 17 betyder LCD?!?!
Me. Myself & My Sims
LCD betyder Low Calorie Diet eller försvenskat lågkaloridiet.
Från Naturdiet.se:
"LCD är en förkortning för Low Calorie Diet. De kan vara antingen komplett kostersättning för viktkontroll eller måltidsersättning för viktkontroll. För LCD produkter krävs inget godkännande eller anmälan men Livsmedelsverket har föreskrifter om innehåll och märkning av dessa viktminskningsprodukter."