Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 538 ggr
vaniljkaka
0

Hur minska hungern?

Största boven till att jag inte klarar att gå ner i vikt är hungern. Finns de några bra tabletter mot de? eller typ sånt som sväller upp i magen?

RobinEH
6

Vatten och grönsaker. Stor volym och låg energimängd.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Leon1973
1

Drick mycket vatten, ät gurka och andra grönsaker precis som RobinEH skriver, det är bästa sättet. Men överdriv det inte i stora mängder utan lite då och då.

Ät flera små måltider om dagen istället för få stora..

be inte om hjälp om du inte vill ha den

vaniljkaka
0

Men de dämpar väl inte hungern? 😕

är de inte någon som har testat typ allevos piller som sväller upp i magen? eller glukomannan som blir en gele i magen så man inte orkar äta så mycket mat?

RobinEH
0

Självklart dämpar det hungern med bukfylla. 1kg broccoli ger 350kcal, stor volym med litet energiinnehåll.

Koffein samt nikotin har aptitdämpande effekter.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

ManU77
2

Dämpa hungern med bukfylla… pfft! Bättre då kanske att dämpa hungern hormonellt? Lågkolhydratkost med ansenlig mängd fett är, i mitt tycke, överlägset för att dämpa hunger.

Själv gör jag fettkaffe på morgonen. Håller mig lätt 6 timmar på det. Igår blev jag av nöd tvungen att hålla mig 8 timmar. Då var jag iofs rätt hungrig, men det gick rätt bra ändå.

Största boven till att du inte går ner i vikt är sannolikt att du inte äter det kroppen behöver, och att du har ett hormonsystem i obalans. Rätta till det istället för att tvinga kroppen klara sig på vatten och gurka.

vaniljkaka
0

Ajah, jag har iallafall beställt burn x 5 och allevo weight loss. får se hur de funkar.

Läste lite om 3 timmars dieten, alltså man ska äta var 3dje timme. tror ni de är något smart? frågan är bara VAD man ska äta då..

Niniz
0

Har läst att om du dricker en tesked olivolja innan maten så är man inte lika hungrig ;) Och  olivolja är nyttigt ;) Har provat, men det var inte gott…..