Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 825 ggr
[TeamGolden]
0

Ny diet

Är inne på dag 5 med min ''diet''. Egentligen handlar det om att inte äta godsaker och inte pressa i mig mat utan äta små portioner och träna (går långt varje dag och ska börja på gym i slutet av månaden) men har börjat känna mig illamående och när jag åt frukost härom dagen mådde jag inte alls bra. 
Jag tänkte att det vore bra att bara minska intaget mat men det verkar som hela kroppen går kaos? 

Äter jag pyttelite godis mår jag svin illa :-(

jossan...
0

tror inte at det är nåt fel på dieten…

Gud vad bra jag stavar…

Scorpio97
3

Hur mycket/lite äter du nu? Om man äter för lite kan det göra att man mår illa/dåligt. Det bästa är att ligga på en lagom nivå.

//Jessie

[TeamGolden]
0

#1 Nej jag tänkte också att det inte borde vara något problem eftersom det är vanlig mat :/

#2 frukosten var 3 msk kvarg och sen lunch 1-2 dl soppa och middagen var samma som alla andra i familjen äter fast lite mindre t ex lika stor portion som en knuten näve.

Gasoline
1

#3 3 msk kvarg till frukost låter väldigt lite. Det kanske är det som är problemet? 🤔

Scorpio97
0

Tycker också det låter som lite lite mat. Har du funderat på att räkna kalorier några dagar, tills du lär dig vad som är en bra balans? 

Själv var jag tvungen att börja med det för att inte svälta mig eller vräka i mig mat. Har gjort det i ett år nu, men redan efter ett par veckor hade jag lärt mig vad som var lagom och hade kunnat sluta med det då. Har dock fortsätt för att det är lättare för mig att inte överäta godis om jag bara har ett visst antal kalorier per dygn, och kan se det på ett tydligt vis. Ligger på 1600 kcal/dag.

//Jessie

[TeamGolden]
0

Ah det låter lite men på tallriken är det inte superlite ändå :(

asså vet inte det hör inte hit till viktminsking egentligen men det är 7dagar till beräknad M-start och brukar må skit innan och efter det men 7 dagar innan låter väääldigt långt ellerhur? :(

imorgon får jag starta en ny dag med kanske grovt bröd och idag struntade jag i min långa promenad som brukar vara på 3h har bara legat som en potatis i sängen hela dagen kan det vara anledningen till illamåendet? :-(

[TanatosNyx]
2

Klart du mår illa på så lite mat. Svält kallas det. Ät mer och låt viktminskningen ta tid! Inte blir man överviktig på några veckor, så varför så bråttom ner? Var rädd om kroppen, du har bara en. 🌺

jossan...
0

japp frukosten är viktigaste måltiden!

Gud vad bra jag stavar…

Scorpio97
0

#6 Det kan bero på mensen, men jag skulle tro att det är för lite mat som gör att du mår illa. Äter du p-piller eller liknande så kan det ge illamående vid mensen, men om du inte gör det kan det faktiskt hjälpa att börja. Bara så du vet.

Öka matmängden. Man ska inte äta så lite att man mår dåligt, man ska äta lagomt. 

#8 Nja, för alla är inte frukosten viktigast. Jag mår sämre och blir mycket tröttare om jag äter frukost. Men för dom flesta är det nog det, ja.

//Jessie

SaaraE
0

Jag blir väldigt illamående vid hunger. Känner inte hungerkänslor längre utan det kommer med illamåendet. Det är ju rakt på sak så för att man har ätit för lite. Vore konstigt om kroppen inte reagerade på något sätt när man bantar och drar ned på den kost man äter.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Halvdansken
1

Frukosten är inte alls den viktigaste måltiden. Jag har inte ätit det på 52 år.
Men om man är van vid att käka på morronen, och man plötsligt inte gör det, så kan man givetvis må dåligt av det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

jossan...
0

Altså ok men folk säger att i sådana tillfällen när man äter mindre än vanligt så ska man Äta som en kung på morgonen, en prins till lunch och en fattig till middag eftersom att efter middagen så bränner man åftast minst.

Gud vad bra jag stavar…

Halvdansken
1

Inte jag, och många med mig. Jag kan inte äta före kl 12 på dagen. Du bränner det du bränner, och du äter det du äter. Det är totalt intag och total förbränning som räknas, inte när du äter det.
Jag äter tex kl 12 och kl 18. Två gånger per dag. Många tycker det är helt fel, men det passar mig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

jossan...
0

Jag har int5e sagt att jag har det så men enligt forskning så stämmer det p bom flästa, jag har inte sagt att det gäller alla, vem har sagt att man måste äta frukost tidigt?

Gud vad bra jag stavar…

ManU77
4

En enkel princip är att äta när man är hungrig och sluta äta när man inte är hungrig längre, oavsett vad klockan är eller om det finns mat kvar på tallriken.

[TeamGolden]
0

Tack för svaren! Mår bättre än för ett par dagar sen och äter nu ingen frukost då jag aldrig gjort det innan men mellan dag 1-5 åt jag det och tror det var det som var orsaken till illamåendet :-)