pulverdieter tråden
Hej. Tänkte vi kunde starta en pulverdiets tråd där man kan skriva och motivera varandra :) Jag började på pulverdieter för några månader sen och gick då från 108 kg till 98 kg på tre veckor. Har inte haft någon motivation till att fortsätta förrän idag. Ligger nu på 97.6 kg och mitt första mål är 90 kg.
Tror inte att pulverdieter är så bra. Man går ofta upp kilona igen så fort man slutar. Bättre att äta nyttigt och kalorisnålt istället.
#1 var inte riktigt såna kommentarer jag hade tänkt på denna tråden men självklart får du tycka/tro vad du vill. Jag har som jag skrev i första inlägget ätit pulver i tre veckor innan. Gick då ner 10 kg och efter jag börja äta igen i ca 2 månader har jag inte gått upp, inte ens ett hekto. Allt beror på hur nan äter och tränar när man väl har slutat med pulver. Dom som går upp allt igen går ofta tillbaka till matvanorna don hade innan och då är det inte speciellt konstigt att dom går upp i vikt. Pulver har funkat superbra för mig innan och därför tänker jag köra med det igen tills jag kan träna ordentligt. Har ett skadat knä som hindrar mig från att träna ordentligt så när jag väl har tränat upp mitt knä så blir det bra mat och träning som gäller, men eftersom jag har en del kilon som måste bort och det skulle bli bättre i knät om jag tappa några kilon så är det pulver för mig :)
Har varit med i den tråden plus en till men båda har tyvärr dött ut och eftersom det var ganska mycket skrivet i dom tänkte jag att jag startar en ny :)
Jag tänker citera en mycket duktig Leg. Fysioterapeutrakt av:
"Den här effekten från lägre insulin är givetvis väldigt mycket större om vi pratar om verkligen överviktiga personer som har högt insulin eller kanske till och med använder insulin som medicin. Det är därför du kan få höra om eller läsa om helt fantastiska historier där folk berättar om hur de har gått ner 10 kg på två veckor. Detta är givetvis inte ett kaloriunderskott på 70 000 kcal på 14 dagar. Det skulle ju motsvara 5000 kcal i underskott per dag. Det är inte heller mycket muskler som försvunnit utan fler kilo handlar om ren vätska.
Vanligtvis innebär ju det här ”superdieterna” som leker med vätska att du börjar äta väldigt lite kalorier och oftast även lite kolhydrater. Det här är båda faktorer som kommer innebära att insulinnivåerna sänks och då försvinner en hel del vätska med. Det här dieterna är vanligen också upplagda för att maximera även muskelförlust. Det är givetvis inget som människor egentligen vill förlora men då allt fokus ligger på vågen så säljer koncept där vikten minskar drastiskt bäst, oavsett om det egentligen är bra eller inte."
Pretty wise //
#5 Jag kom inte in på länken. Jag är ute och går och tränar mitt knä, ben, mage, rygg, armar osv så mycket min kropp orkar. Denna dieten har funkat jätte bra för mig innan och därför tänker jag fortsätta. Har även en bekant som gick på den här dieten, hon gick ner 46 kilo och hon har inte gått upp ett ända kilo sen hon slutade med dieten för två år sen :)
97.1 kg idag :)
Hej!
Jag är ny på detta forum, men har börjat med naturdiet för två dagar sedan. Jag kör lite på mitt eget sätt genom att bara äta 4 st RTD varje dag (720 kcal/dag), kan tyvärr inte få ner shaherna som man ska blanda själv. Jag har inte i nuläget så mkt att gå ner, målet är 7 kg till semestern. Vägde 70kg när jag startade kuren och tänker köra med bara drinkar i 21 dagar och sen trappa upp kaloriintaget saktaoch se var min balans är. För 10 år sedan gick jag ner från 105kg till 58 kg så jag vet hur det är att vara både för överviktig och baksidorna med att bli för smal för snabbt.
Men just nu: full fart med naturdiet!
Hoppas vi kan stötta varandra här!
Tycker ni det funkar så ska jag inte säga något. Jag tycker helt enkelt inte det är hållbart eftersom det är ganska onaturligt.
Men som sagt, ska inte säga något mer. Funkar det för er så är det bra, lycka till allihop!
Pretty wise //
#8 Kul att du hänger med i denna tråden :) idag är min andra dag och tycker det har gått jätte bra. Har inte alls känner någon stor hunger mellan shakerna. Har inte testat naturdiet shaken själv men hört många säga att som är väldigt äckliga. Kör själv på nutrilett choklad shake och nutrilett vanilj shake. Brukar ha is i och det blir mycket godare :) har aven 1/2-1 dl kaffe på morgonen i chokladshaken. Riktigt bra jobbat att gå ner så mycket! Själv vill jag ner till 55-60 kg. Körde du shaker innan också?
Jag kommer att ge mig på en pulverdiet från och med fredag. Jag gör detta med hjälp av Sahlgrenska Obesitasmottagningen och dom kommer att ha koll på mig under tiden. Man ska då hålla på i 12 veckor om man kan och bara äta pulver. Jag har för 1 månad hemma nu om det blir mer får jag se senare.
Dom har sagt till mig att när pulverdieten är slut och jag börjar att äta igen kommer jag att gå upp LITE granna då man bland annat samlar på sig vätska igen. Jag kommer då att börja äta med hjälp och stöd ifrån en dietist.
Jag är nervös över detta då min motivation inte riktig är där men samtidigt så vill jag slippa min enorma övervikt. En rivstart med pulver är det bästa för mig tror jag.
#12 Kul att du också hänger på :) vet hur det är det där med motivationen men vi får pusha varandra här så mycket som möjligt, brukar bli mycket lättare så :)
Hej igen!
Nu är snart dag 3 avklarad. Fungerar väldigt bra med mina shaker och jag är inte särskilt hungrig eller trött, dock lite frusen emellanåt.
#11 Min stora viktresa jag tidigare gjort var i starten med hjälp av pulver typ 10 kilo i viktminskning, resten med träning och kaloriräkning.
Ser fram emot måndag då jag får väga mig första gången!=)
96.9 kg idag :) #14 skulle inte klara att vänta så "länge" på att väga mig. Vet att det är dumt att väga mig varje dag som jag gör men det ger mig mycket motivation till att fortsätta.
Har en hemsk huvudvärk idag :( Annars är allt bra! Är inte lika trött som innan. Hur går det för er andra? :)
Jag ska börja min kur imorgon vilket jag börjar att se fram emot, i alla fall just nu :-)
#17 Vad bra att du ser fram emot det :) Idag var jag och handla nya chokladshake påsar och köpte då med allevo broccoli soppa. Var ganska skeptisk först men den var riktigt god!
96 kg :D
#96 Jättebra! :-)
Har nu varit på sjukhuset och jag väger … 122.7 .. och när jag kom hem tog jag min första påse med Banansmak, ska använda mig utav Modifast, kommer senare att ta Potatis och purjolöksoppa. :-)
#20 Lycka till :) dom 2-3 första dagarna är jobbigast enligt mig sen så blir det mycket lättare :)
#21 Tack! 😃
Men jag är redan utsvulten ….. har en påse kvar ätt äta idag …fattar inte just nu hur det ska fungera … har ätit 3 påsar redan … 😮
Har ätit/druckit bananshake, Chokladpudding och Potatis och purjolöksoppa …. Vet inte vad jag tar sedan, förmodligen Kaffeshaken jag som inte ens dricker kaffe ….. Men jag valde att köpa det då jag vill ha mycket att välja på. Har handlat för nästan 2000:- av olika varianter. Modifast skickade hem det på en dag 😃
#22 Oj vad snabba dom var :o nu vet jag inte hur mycket kalorier det är i modifast påsarna, men om du känner dig för hungrig tycker jag att du tar en extra. Det brukar jag göra ibland eller så tar jag ett ägg :)
#23 Påsarna innehåller 55g och jag får bara äta 4 påsar om dagen och inget mer. Nu med läkares stöd så är det bara att följa vad dom säger … :-( .. men det blir nog bra tillslut :-)
Vilket märke äter du?
#25 I båda igår och idag så har jag varit så himla kissenödig … Men jag vet att min kropp har väldigt mycket vatten som ska ut.
Men annars just nu känner jag mig helt ok, fast igår kväll så var jag väldigt hungrig … 😭 men jag stod emot.
Enligt det papper jag fick från sjukhuset så hade jag kunnat äta 5-7 påsar Nutrilett per dag och med Allévo 5-6 påsar per dag. Så jag antar att Modifast är mer matiga eller vad jag ska säga då jag bara får äta 4 påsar per dag.
#26 haha ja, man blir väääääldigt kissnödig :) Jag läste om skillnaden på modifast och nutrilett. 4 påsar modifast är mellan 810-890 kalorier och 7 påsar nutrilett innehåller ca 780 kalorier :)
#27 Oj, ja där ser man 🙂 Ja jag får väl bo på toa nu då … 😉
Usch idag mår jag inte alls bra. Redan igår kväll var jag på dåligt humör och så även idag. Men jag känner mig helt matt och vill bara lägga mig ner och gråta …. Men jag kämpar på … 😢
#29 usch då, låter inte bra :( men det blir nog bättre snart! Fuskade lite igår. Min farmor fyllde 70 och jag kan inte motstå smörgåstårta… Men men, jag fick ångra det på kvällen då det värkte som bara den i magen. Idag har jag tagit nya tag och dagen har gått bra hittills. Har två shaker kvar att dricka.
#30 Bra att du fortsätter med dina shaker igen :-D Är lite piggare nu men jag ska ta min sista shaker nu och så ska jag sova tidigt och hoppas på en bättre och piggare dag imorgon :-)
Smörgåstårtbiten stoppa iaf inte viktnedgången. 95.8 kg idag :D
#32 Åh härligt :-D
Har gått en vecka idag och även fast jag fuskade på lördagen så har jag gått ner 1.8 kg :)
#34 Åh vad duktig du är :-D Kommer inte vägas förrän den 23:e på sjukhuset. Men något händer väl. :-)
95 kg :D
#36 Gör du något mer än bara äta pulver? Motion?
Tanken är att jag ska röra mig men jag har varit för matt för det. Men jag hoppas att jag kan komma igång med det snart. Ska försöka promenra ner till blomsterbutiken sedan med sambon så jag hoppas att det inte blir som min senaste promenad, där ögonen svartnade för mig … Usch läskigt
Jag är ute och går minst 2 km om dagen med mina hundar. Känner jag mig trött så blir det en promenad till hundgården för att låta dom springa en stund och det är ca 1-1.5 km dit. Ska kolla det någon dag. Ut och gå är jätte bra motion. Är det någon dag jag inte kommer ut på en lite längre promenad brukar jag stå och dansa. Har just dance till wii och det är jätte rolig träning även fast sambon kan skratta åt mig. Ska be honom testa någon dag tror jag ;)
#38 Ja just dansa kan man ju göra, barnen har också ett Wii Dance. Har jag glömt … Får göra det någon dag kanske :-D
#39 Tycker jag absolut du ska göra :D Jag funderade på att börja Zumba först men jag är så dålig på att dansa så jag köpte hem just dance till wii och det är verkligen jätte roligt så man glömmer nästan att man motionerar samtidigt :)
Hej alla!
Jag är ny här och jag måste säga att i dag är min andra dag med Nutrilett. Jag har 60,6 kg och vill gå ner till 50-52kg. Jag måste fråga er om ni hade kanske ont i magen? Igår kväll efter sista måltiden fick jag kramp i magen, höll hela natten och i morse också. Jag vet inte att det inte är pga. Nutrilett eller något annat.
P.S ledsen för min svenska, men jag hoppas ni förstår mig :-)
Jag testade slankas pulver för ett tag sedan alla smaker va inte så goda men jag blev så övveraskad att dem som var goda va supergoda! och jag klarade mig fint på tre påsar om dagen. Alla andra pulverdieter jag testat har inte smakat gott och jag har fått kväljningar när jag druckit dem… jag har känt mig konstant hungrig också. Men slanka gillade jag och här om dagen såg jag att dem skulle öppna ett center i min stad!! Blev superglad och ska gå in så snart dem öppnar! =)
Någon som har något tips på ett billigare pulver eller kanske en vanlig soppa som skulle funka för en fattig student? Har kört ABS-dieten fram tills nu men ska göra en undersökning i ett par-tre veckor om hur kroppen reagerar på olika dieter :)
Har varit sjukt ett tag nu och vågen har stått ganska stilla.. 94.9 kg
Hej hej! Jag har precis druckit min första shake för en halvtimme sedan, idag är alltså min startdag :) Lycka till alla ni andra som kämpar på!😐
Åh vad kul att vi är flera nu, för mig går det bra med pulvret och jag försöker komma igång med att röra på mig med, men där är det värre då jag egentligen bara sitter hemma. Men idag har jag minigolfat och stått mycket. Men böjt mig desto mer för att ta upp boll och lägga ner boll. Är helt slut nu ….🤦♂️
#41 Jag har inte fått ont i magen av pulvret.
Mina två första dagar har gått väldigt bra, dock beror det nog mer på att det hänt lite tråkiga saker så att jag inte har någon större matlust heller och inte frestas av annat…Däremot känns det som att jag har väldigt mycket mer energi än annars vilket känns underbart!
#46 Ja men så länge du gör någonting så är det ju bra :) bara att stå upp ist för att sitta gör ju att förbränningen i kroppen fungerar bättre :) själv har jag nöjt mig med en promenad både igår och idag.
#48 Känner lite som du matlusten är där inte för mig heller idag då jag varit på begravning. Men hade jag kunnat hade jag vräkt i mig godis istället….
#50 Nej detta klarar vi galant utan en massa godis! Vi ska kämpa på nu!🙂 Idag har det även gått bra men fortfarande till största del för att jag inte har det så bra i övrigt och matlusten fortfarande inte finns där…har en shake kvar för dagen och var precis ute på en lång promenad!
#51 Duktiga dig 🙂 Istället för shake så tog jag tidigare två barer caramel och choklad, så det kändes som att jag tröstade mig med godis. Även om jag vill vräka i mig osunt nu så kommer jag inte göra det då jag har fått världens chans med att få stöd ifrån Sahlgrenska sjukhuset. Dock ingen motion idag men imorgon blir det andra bullar 😃
Vad bra :) Hur många dagar har du kört och hur länge är din plan att köra med shakes?
#53 Jag har kört 1½ vecka ungefär och när denna veckan är gjord så har jag 10 veckor kvar. Det är med stöd från läkare som gör att jag ska hålla på så länge, dom ska kolla mig varannan vecka vikt och hur jag mår så dom kan även stoppa det om dom märker att jag inte mår bra av det. Så det är som sagt var dumt att sumpa chansen när jag har den.
Du då?
#54 Ok, jag kör på egen hand och började i söndags, dock vet jag inte riktigt hur länge jag tänkt hålla på.
Hur går det för er?
Jag äter mitt pulver men jag har tröttnat och har 10 veckor kvar 😭
Ska väga mig imorgon vilket är första gången på 2 veckor, och jag är livrädd för att göra det då jag själv tror att inget har hänt med min kropp då jag inget ser eller märker …
Håll tummarna är ni gulliga 😓
För två veckor sedan vägde jag 122,7kg och idag väger jag 119,4kg så jag får vara nöjd kunde varit sämre 🙂
Grattis :) Mycket bra jobbat! Självklart klarar du 10 veckor till, vad är egentligen 10 ynka veckor av HELA ditt långa liv sen? Tänk på det :)
Jag vill gärna hänga med er här på tråden! När jag läser så ser jag att vi går mycket i samma tankar… Jag har min andra dag nu, kör 4 påsar modifast per dag upp till 12 veckor. Startvikt 97 kg. Första dagen gick jättebra, idag har magen kurrat konstant och jag försöker stilla den med te, vatten el buljong. Brukar hungerkänslan försvinna senare eller är det en kamp varje dag? :-P
Undrar vart kan man köpa campbrigde-påsar? Har hört av andra att de är goda. Av Modifast har bara hittat tre smaker som är goda. Vissa går ner med tvång, vissa inte alls… Vore fantastiskt med provpåsar isf att sitta där med en låda av ngt"oätligt".
Välkommen! Nej hungern släppte och en väldig energi kommer istället konstigt nog, så var det för mig iaf. Kolla in http://www.cambridgeviktprogram.se för återförsäljare av Cambridge!
Är du kvar Paade?
Du verkar gå igenom samma kur som jag, med 12 veckor. Jag har gjort 3½ vecka nu och det går framåt. Jag har modifast och det fungerar bra för mig, fast visst så känner jag hungerkänsla men jag har vant mig vid det.
Hoppas du kommer tillbaka under ett annat namn då jag ser att du inte är kvar.
Hallå alla! Lever denna tråd? Började med pulver igår och är superpepp på stöttning och snack kring detta!
Jag är kvar, har hållit på med pulver i 5 veckor nu och har 7 kvar 😃
Vägde mig idag och har gått ner 3,7 kg på 3 veckor :-)
Hej
Vill rekomendera en helt fantastisk produkt.
Skriv en rad till mig så kan jag presentera den i detalj.