Komma igång.
Hej på er all.
Nu så snart som möjligt efter hjärnoperationen vill jag komma igång med träning och viktminskning. Har gått ner 20 kg men tycker inte att det räcker så skulle älska om ni kunde storma mig med idéer för hur jag ska få den där kroppen man inte skäms för att visa eller sånär man råkar gå förbi spegeln.
Har noll kondition och är rökare sedan 10 år tillbaka -.-' vet jag är kass men någon dag ska jag sluta med det oxå :D hataratt visa mig ute men utmanar mig ändå ^^ Allt handlar om att pressa sig så hårt som möljigt när det gäller självförtroende (för mig alltså)
Ha detbäst och önska mig lycka till om vi inte hörs innan XD
Alla levande ting har lika värde!
Kraamiz
Gå ut och gå.
Det kvittar egentligen vad man gör bara man rör sig. Och att bara gå ut och gå är nog det lättaste att börja med i alla fall. Man kan gå lugnt, gå i intervaller, småjogga ja allt som känns rätt :P
Det viktiga är dock att lyssna på kroppen!
Lycka till! :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Ja det försöker jag med redan nu ^^ Men umgås med filurer som inte vill röra sig direkt. Någon bra musik du brukar gå till? Tycker att pink och nanne grönvall har bra tempo men fastnar att sjunga med XD
Kraamiz
#2 Okej. Du får tvinga med dom i så fall ;P
De brukar jag också göra, haha.
Det är olika, ibland har jag faktiskt ingen musik alls :P Men lite rockigare låtar, sommarlåtar brukar faktiskt funka bra för där är oftast rätt tempo i dom :P
Annars finns det ju speciella Bodypump skivor/låtar som du kan kolla :P Funderar faktiskt själv på att leta upp en :P
Katy Perry, Meat Loaf, P!nk som du säger, Markoolio :P , Avenged Sevenfold, Lite äldre Eurovisionlåtar har jag ibland, Kelly Clarksson, Nordman och på senaste tiden har jag haft några av Gunters låtar på huvudet :P haha.
Sen är där AC/DC, Deep purple och dom grupperna också om du gillar det :)
Där har du några förslag :P Det viktigaste är att du gillar dom själv, strunta i om du sjunger mer eller inte ;P De förbränner kanske lite till om du gör de ;P haha.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Haha, tusen tack :D
Kraamiz
Så lite så :) Kan skriva om jag kommer på några andra :P haha.
/ J
Tänkte bara tipsa om du vill prova på en hemsida jag precis håller på med, http://www.mindremidja.se.
Sidan är främst tänkt till att kunna följa sin nedgång, diagram över hur mkt man ätit samt motionerat. Registrering och användning kommer att vara helt gratis fram till iallafall hösten under tiden jag håller på att utveckla den. Tips om förbättringar eller ideer mottages tacksamt (det finnns en del saker som skulle kunna göras annorlunda).
Tips på bok! Den magiska milen av Maria Akraka (bra upplägg, långsiktig och långsam träning)
Tips på hemsida! www.styrkelabbet.se
Styrketräning är bra om man vill forma kroppen. Kan vara bra vid/efter viktnedgång (många kan uppleva kroppen som lite hängig)
Stort lycka till! 😃
Tusen tack :D Jag kan tyvärr inte öppna länken #6 skickade =/
Nu är operationen gjord och läkningen påbörjad, ska nog förhoppningsvis få komma igång om 2-4 veckor :D
Kraamiz
#8 Angående musik igen - så kan du alltid leta upp remixer på låtar.
Tex så är ju Titanics themesong rätt så lugn(kan inte komma på namnet nu) men där finns remixer med bra tempo på den :P
Nej länken verkar inte fungera längre, gjorde innan för jag kollade in den :/
/ J
Nej, jag fick stänga ner servern, det var en hårddisk som la av och nu är jag inte hemma förrän tidigast lördag men räknar med att kunna fixa det under söndagen iallafall. Sen ska sidan vara uppe igen :-)
Okej, tack Haha aah då testar jag senare :D Kände att LMFAO har ganska bra tempo men låtarna blir lätt tjötiga men ändå bra.
Kan knappt vänta till jag är läkt nog att komma igång :D
Kraamiz
Kan tipsa om lite låtar jag gillar att gå till, kanske är det inte din typ men å andra sidan kanske de är ;) Jag gillar låtar som peppar, för mig är de "festmusik" såsom:
Bad - David Guetta, Showtek
One Day (Vandaag) - Bakermat
Bless Di Nation (Clockwork remix) - Congorock, Stereo Massive, Sean Paul
Fancy - Iggy Azalea, Charli XCX
Set Me Free - Phonat
Do It All Night - Darius & Finlay feat. Nicco (Michael Mind Radio edit)
Girls - Rico Bernasconi, Akon, Beenie Man (Radio Mix)
Five Hours - Deorro
My Love - Route 94, Jess Glynne
Okej har massa fler men de får räcka :D
Aut viam inveniam aut faciam
Haha aah ska kolla upp dom då ^^
Kraamiz
Ett lite märkligt alternativ till musik kanske, men fungerar för mig: Ljudböcker! Det finns både svenska och engelska sidor där du kan ladda ner dina favoritböcker att lyssna på. Om du sedan utmanar dig själv att BARA lyssna på boken när du tränar/går/springer - ja då lär du garanterat komma ut och röra på dig! ^^
Me. Myself & My Sims
Haha gud vad smart, både motion och skönlitteratur. Hade aldrig tänk på det själv :D Hoppas man hittar någon bok man fastnar för då ^^ ska kolla upp om monster quest eller liknande finns :D
Kraamiz
Såja, nu är servern igång igen efter den ofrivillige pausen…
Databasen är dock från dagen innan så om ngn registrerade sig strax innan så får ni tyvärr göra det igen.
Okej, har precis registrerat mig :) ska även rekommendera den till kompisar :P
Kraamiz
Och är det något som inte fungerar som du tycker det ska eller något du skulle vilja se på sidan är det bara att hojta till.
Underbart :)
Förstå vilken härlig känsla när en som känt mig i över 15 år som vart på och mobbat mig inte kände igen mig :) Inte sett varandra på ca 5 år och vägde 35-40 kg mer då. Att få den bekräftelsen att inte behöva oroa mig för att dem som började mobba mig 7 år senare än honom troligen inte kommer känna igen mig heller :D
Kraamiz
Vill bara passa på att tacka er som registrerat er o provat på sidan, kul att det uppskattas, saknar dock lite mer feedback om vad som kunde göras bättre ;-)
/Chris
Jag ser att det är många som varit inne på sidan och bara "kollat runt". Då ser man inte ngt alls egentligen så nu har jag lagt in några enkla exempel på hur sidan ser ut om man fyller i värden så man inte behöver registrera sig bara för att ser hur det ser ut.
/Chris