Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 650 ggr
[TeamGolden]
0

Gå ner i vikt

Vill rasa ner ett par kilo i vikt och försöker äta mindre och nyttigt och röra mig, men idag sprang jag förbi Gymhallen hette butiken och där sålde dem något i stil med ''för tjejer, bränner fett la la'' (minns inte ordagrant nu men något i den stilen och är det kosttillskottet något man kan ta? Hjälper det överhuvudtaget? Har ca 10kg kvar att gå ner men tänkte bara om någon hade erfarenhet av att blanda pulver i shake som ska bränna fett, det låter lite skrämmande tycker jag men skulle behöva en liten boost just nu då jag kommit till ett stadie där jag endast går ner ett par gram och går upp lite igen..går ner lite igen… osv :-)

RobinEH
3

Majoriteten av kosttillskott har mycket liten, om ens någon, effekt. Ett kosttillskott med väl noterbar effekt tas snart bort från listan som tillåten substans.

Skall man tala om kosttillskott med specifik effekt så är nog koffein och synefrin de primära, inga mirakelmedel.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Fridaaaa
0

Ge dig inte på sånt skit. Ät bra och rör på dig, bättre för kroppen 🙂 

Såg något program ena dagen där en berättade att pulvershake, såna färdiga barer man kan köpa osv, inte innehåller nyttigheter, vissa t.ex konstgjort fruktos, innehåller socker och sånt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

johan
0

Det är enkel mattematik, gör av med mer energi än du stoppar i dig så går du ner i vikt. Sedan finns det givetvis livsmedel och träningsformer som fungerar bättre än annat, men grundregeln består. Äter du 3000 kalorier, men bara gör av med 1700 kommer du gå upp i vikt.

Min erfarenhet är också att du inte enbart kan träna dig i form. Maten är den stora delen. Eller kanske ännu mer det som inte är mat, som läsk, jos, godis och andra sockerbomber.

Mvh // Johan