Skostorlek
Kanske lite udda fråga, men när vet jag att min skostorlek har stabiliserat sig vid viktnedgång?
Jag har varit mer eller mindre överviktig och fet hela mitt vuxna liv. Så jag minns inte vad jag har för sko-storlek som normalviktig. När jag blev gravid med mitt första barn kommer jag ihåg att mina anklar och fötter svullnader så att min skostorlek ökade och jag har liksom inte minskat sedan dess. Nu så skulle jag vilja köpa mig ett par barfota-skor som delmåls-belöning så småningom när jag når 85 kg (15 kg kvar). Men då de kostar en saftig slant så vill jag inte köpa ett par som jag kommer att växa ur, bokstavligt talat!
Me. Myself & My Sims
Köp den storleken som passar när du nått ditt delmål så de kan användas direkt. Är det vinter och kallt då får du väl vänta till våren med att köpa dem och se vilken skostorlek du har just då. Köp inget för att ställa på hyllan är mitt tips.
Men om du tycker att ett par barfotaskor är en ruskigt stor investering kanske ett par riktigt schysta joggingskor är ett bättre val? Barfotaskor är ju inget man långdistanslöper i dagligen då det kan slita rätt hårt på fötter och leder.