Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 965 ggr
MatildaSjöberg
0

Slut på idéer...

Jag skulle behöva lite tipps… Jag är överviktig och vill gå ner i vikt. Jag testade LCHF men min mage klarade inte det, sen viktväktarna i 4 mån utan att något hände och nu 5:2… Men behöver lite andra trix för det är så förbannat sugigtbatt stå stilla! Dricker vatten, äter nyttigt och rör mig, minst 40 min om dagen… Vad händer?

Niklas
0

Hur länge har du kört 5:2-dieten?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Halvdansken
0

Definiera "nyttigt".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

ManU77
0

Hur länge provade du LCHF? Vad var det med magen som gjorde att det inte fungerade?

MatildaSjöberg
0

MatildaSjöberg
0

#1 3 veckor, så ej gett upp det, lite speedtipps bara ☺ #2 Alltid grönsaker, enligt tallriksmodellen och endast ngt sött typ en gång i veckan, typ en efter att/glass, ej socker eller läsk på vardagar, hyfsat nyttigt! #3 3 månader, tror lite laktos kännslig, sådet gick bara inte 😑

ManU77
0

#5 Ok… har du provat att utesluta laktosprodukter? Borde gå fint…

MatildaSjöberg
0

Hmmm, det är en idé, men gillade den inte riktigt ändå :-) Känns bättre att lära sig äta rätt än att utesluta grejer 😁

ManU77
5

#7 Ja. det var ju också ett svar. :-) Att äta rätt innebär i alla fall i min bok att utesluta sånt som är fel. Är man laktosintolerant borde nog laktos räknas till det som är fel.

MatildaSjöberg
0

Äter inte jätte mkt laktos, utan vet hur mkt magen tål, men LCHF var mkt laktos, allt för mkt 😉

Halvdansken
3

#9. Vad menar du med  "lchf var mkt laktos, allt för mkt". Det är många av oss på LCHF som väljer bort laktosprodukter. Jag tex.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[majatengdelius]
0

Jag kör LCHF/RAW/mejeriproduktsfritt. Lite huller om buller, haha. Men jag har ÄNTLIGEN kommit av min viktplatå och börjat gå neråt igen. Så ett alternativ är ju att du provar att köra utan mejerivaror ett tag, för att se om det händer något. Om du känner att du klarar dig utan, vill säga. Jag hade det väldigt svårt i början, men nu går det finfint :)

Och 5:2… Jag körde det frut, men jag gav upp efter ca 1,5 månad, då jag tyckte att det inte hände någonting. Men när jag vägde mig ett par veckor senare så hade jag helt mirakulöst gått ner några extrakilon, haha.

Så tålamod är det bästa tipset jag kan ge dig när det kommer till 5:2 :)

Hoppas d hittar något som fungerar!

odjuren
0

De finns ju laktosfritt för laktosintoleranta, oavsett om du äter sk normalkost, gi, LCHF eller vv….

//Odjuren

www.odjuren.com

kamratbambi
1

Sedan beror det på hur mycket man äter. Även om det är nyttigt så finns kalorier.

saranil
0

Börja med att gå power walks på morgonen innan frukost. Drick gärna en stor kopp svart kaffe för att öka förbränningen. Sen handlar det mest om att ligga på ett kaloriunderskott och att ha tålamod. :)

johan
0

Hur mycket äter du? Hur mycket rör du på dig? 

Räkna ut hur hög din basala energiförbrukning är (dvs, hur mycket gör du av med bara av att vara) och börja räkna hur mycket energi du stoppar i dig. Se till att du stoppar i dig mindre än du gör av med.

Mvh // Johan