Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 507 ggr
[TeamGolden]
0

min viktresa

har sedan ca 1månad gått på ''diet'' och gått ner ett par kg och når snart min målvikt (50kg) har 4 kg kvar, men nu på slutspurten borde ju motivationen vara som högst men jag har bara tappat allt och känns som jag ger upp nu på målsnöret, jag antar att det är för jag inte ser skillnaden på kroppen som jag vill, för ca 14dar sen var kroppen fin och magen var platt men nu har det hänt nått för jag är plufsig igen men trots det väger jag mindre än jag gjort på flera år. 
Och det beror inte på M-vecka då jag hade det förra veckan. 

Känns ju hopplöst och vill verkligen få den slimmade lilla kroppen då jag är ganska kort vill jag helst vara smal då jag annars ser väldigt konstig ut i formen och har i flera år mått dåligt över min form och sett fel överallt, nu när jag äntligen är på min viktresa är jag räddare än nånsin att allt ska rasa och det snart står 69kg på vågen igen….

jossa5
0

Tränar du nånting? Det kanske är det som behövs för att få lite ordning på formen? Men ge inte upp! Du är ju väldigt nära, så det är klart att du kan klara det sista med! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

smurfis
0

kroppen kan ju se annorlunda ut just vid mens eller om du samlar vätska i värmen. Jag sväller som en ballong när jag äter kolhydrater t ex.

Sen kan det vara så att du inte riktigt själv ser skillnaden. Ibland tar det tid för hjärnan att hänga med vid snabb viktnedgång.

Jag brukar själv tappa motivationen nära målvikten men det är för att jag då är mer nöjd. Det är lättare när man har lite fler kilon och verkligen känner sig missnöjd.