K Cracker Crisp
Någon som spolat Kelloggs special K cracker crisp? Vad tyckte ni i sådant fall om dom?
Jag har ätit den gröna förpackningen (eller ja, jag åt inte förpackningen, utan innehållet ;)).
Jag tyckte att dom var ganska goda. Tycker att dom känns lite mer som en riskaka blandat med chips. :)
Ja, det tycker jag med. Och tyckte att smaken (kryddorna runt om) kändes lite mjöliga på något sätt. Dom går att äta men jag föredrar chips :-)
Ja det kan jag hålla med om, alltså att dom kändes lite mjöliga. :) Men jag kan tycka att dom funkar att äta några stycken för att minska lite sug iallafall! :)
(Fast helst äter jag en grapefrukt eller hallon och kvarg när jag känner för något sådant :D)
Jag har smakat paprikan, smakar som en blandning mellan Pringles paprika och cornflakes. Skitgott.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Funkar dem vid viktnedgång?
#6 nej, det tror jag inte. Träning och bra mat fungera dock :-) Det sägs vara ett nyttigare alternativ till chips, enligt dom själva. "bantargodis" kort och gott :-)
Hur många kalorier innehåller ett paket med paprikasmaken?:)
Cracker K sour cream:
Tapiokastärkelse, torkad potatis, vetemjöl, creme fraiche- och lökkrydda (druvsocker, creme fraichepulver [creme fraiche, mjölksocker, citronsyra, antioxidant {E304, E307}], lökpulver, salt, aromer {innehåller mjölk}, jästextrakt, socker, modifierad stärkelse, gräslök, solrosolja, glukossirap, kasein {från mjölk}, yoghurtpulver, syra {citron, äpple, mjölk}), solrosolja, majsmjöl, havrefiber, salt, emulgeringsmedel (E471), stabiliseringsmedel (E450), antioxidant (E304). Allergiinformation: Innehåller mjölk, vete och havre.
OLW sour cream:
Potatis, solrosolja, kryddblandning (salt, lökpulver, mjölkpulver, socker, naturlig arom, jästpulver (maltodextrin), persilja ,vitlökspulver, surhetsreglerande medel (mjölksyra).
Skulle nog säga att OLWs chips är nyttigare.
OLWs chips innehåller också mer fett och mycket mindre kolhydrater som bidrar till jämnare blodsocker och mer långvarig mättnad.
Varken crackersarna eller chips är bra ur hälso/viktminsknings synpunkt.
Crackers: 411 kcal/100g och 74gkolhydrater/100g plus massa tillsatser
Olw sour cream: 520 kcal/100g och 56g kolhydrater/100g
#8 Paprikan innehåller 406 kcal per / 100g.
Klart att ingen av dem är bra. Men helt sjukt att cracker K marknadsförs som ett bättre alternativ, när OLWs chips är nyttigare.
Måste dock erkänna att jag blev positivt överraskad av OLWs innehållsförteckning. Nyttigare än jag trodde.
Potatis och olja (Som I OLWs chips) äter många till middag, men inte serverar man Tapiokastärkelse.
Ur viktminskningssynpunkt behöver det inte vara dåligt. Det beror på hur mycket man äter av det och hur många kalorier man tillåter sig.
Jag äter t.ex. en 100-grams Marabou varje helg och den ryms inom mitt kaloriintag då jag tränar och i övrigt äter kalorisnålt.
Är inte Näringsinnehåll viktigare än kcal?
Jag ser inga anledningar till att stoppa i sig tomma kalorier.