Fråga till er tjockisar!
Hehe ursäkta om rubriken lät elak, men men. Jag har gått från normalviktig till överviktig, och det är inte bara spegelbilden jag ogillar, utan andra saker, så som ont i ryggen, hårda ömma fötter, och de värsta av allt, skavet mellan låren! Mina lår gnider sig mot varandra om jag ej har byxor, så har fått utslag :(
Så jag bara undrar har ni oxå liknande problem pga er övervikt? Symptom på fettma kanske man kan säga :P

Jag är tekniskt sett överviktig, men jag har inte volymen bara en mindre kalaskula. Min vikt beror nog snarare på min IBS, dvs svullna tarmar och kraftig benstomme. Jag vet! kraftig benstomme är väl den vanligaste ursäkten, men jag var på över det normala när dom mätte vid prövningen på den tiden värnplikten fortfarande existerade. Och så har vi arvet, vid 70 års ålder ramlade morsan utför trappan, normalt när gamlingar ramlar utför trappan så bryter dom vartenda ben i kroppen, men inte morsan inte, hon fick en spricka i foten och fick gå med gips ett tag. Sen har vi det armbrottet jag fick vid ungefär 55-års åldern, läkaren klassade det som ett "ungdomsbrott" eftersom jag hade så kraftiga ben. Så jag har nog kraftig benstomme !
Åter till frågan: Jo jag gillar inte heller spegelbilden men har trots diverse försök inte lyckats ändra på vikten, den går inte vidare uppåt i och för sig men neråt går den inte heller. Ont i ryggen har jag ibland men det hade jag innan också och jag lider av "musarm" så jag går regelbundet till en naprapat och får det fixat. Hårda ömma fötter har jag inte alls. Och eftersom jag är man så är det inga problem med låren, vårat fett sätter sig på magen inte på låren.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag svettades enormt. Det var det jobbigaste.
Skavsåren i låren var det jobbigaste, jag är lite kobent naturligt så fick ha plåster för att slippa få sår varje gång jag hade jeans.. Det hindrade iofs inte byxorna från att spricka
Det där med låren har jag mycket erfarenhet av eftersom jag varit tjock i stort sett hela livet. Min lösning är strumpbyxor, långkalsonger eller annat tajt. På sommarn gäller alltid cykelbyxor. Låter som om det blir varmt men tycker själv det luftar bättre än utan.
Andra jag har fått tips av säger att man kan använda babypuder, olja eller silikongildmedel men inget har funkat för mig utom cykelbyxor.
För fötter rygg och knän är det bara träning som gäller. Mycket core, och benträning utan belastning typ simma cykla. Eftersom jag använt kroppen mycket fast jag varit tjock har jag inte några muskelåkommor så träning är det bästa för sånt.

Jag har gått ner 45 kilo och nått mitt mål så nu fungerar det mesta 🙂
Men tidigare när jag vägde 106 kilo hade jag många jeans som var lappade högt upp på insidan av låren eftersom byxorna slets väldigt mycket där 😛
Jag hade även skav på låren ibland så jag fick sätta plåster där.