Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 608 ggr
jojjon
0

Tvättar träningsbhar

Hur gör ni med era träningsbhar? Om ni kör ett svettig pass, tvättar ni då era träningsbhar i tvättmaskin varje gång? Säg att man då tränar svettigt pass 4gånger efter varandra, tvättar ni då i tvättmaskin varje dag eller gör ni bara handtvätt och tvättar riktigt typ 1 gång i veckan? Jag har 2 träningsbhar men just nu så tvättar jag efter varje riktigt svettiga pass och då räcker dem inte till utan jag får kompensera med mina vanliga bhar istället..

KunskapÄrMakt
0

Jag använder aldrig en träningsbh mer än en gång (oavsett hur hårt träningspasset var) utan att tvätta den emellan. Dock har jag en 7-8 stycken och jag tränar ca 2 ggr per vecka så jag har inte bråttom med att tvätta dem.

jojjon
0

Ja det kanske är lösningen..köpa flera :)

[Oceansoul]
0

Använder samma BH under två träningspass och sedan måste de oftast tvättas, brukar tvätta dem i tvättpåse alltså en sådan som man tvättar sina vanliga bh:ar i…

Blir att tvätta dem vart femte dag då ungefär eftersom att jag bara har två stycken (Stay In Place är verkar vara det enda märket jag kan ha men ska snart också köpa in flera så att man slipper tvätta så ofta)

AilyAdams
0

Jag kör alla mina träningskläder samtidigt direkt efter varje träning i 30 grader på kvick-tvätt som jag har på min tvättmaskin. Går fort och allt hinner torka om jag skulle behöva det dagen efter.

Heter det De eller Dem?

Agnez94
1

Jag kör oftast på principen att "luktar det inte, tvättar jag det inte". Låt det hängtorka och se sen. Onödig tvätt annars. Om jag hade tränat 4 gånger i veckan hade jag kanske tvättat träningskläder en gång/vecka.

Bjallstal
0

Jag låter dem torka mellan varven, har dock olika beroende på träningsform då jag har rätt stor byst(75F) och behöver mycket mer stöd vid cardio än vid bara styrketräning, men orkar inte använda min bästa alltid då den är galet tajt haha Tvättar varje bh efter typ 3-5 pass. Beroende på hur många pass jag kör med varje mellan tvätttiderna

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…