Snabb viktnedgång högre motivation.
Jag e lite tjatig nu kanske men jaja.. Jag går ner i vikt men det går lite segt så tappar motivationen Visst har gått ner nästan 3 kg men det har tagit 1 månad :/ Jag har ätit cirka 1350 kcal till 1400 per dag. För snabb viktnedgång kanske jag borde gå ner till minst 1300 Per dag? va tycker ni? jag vill helst inte höra tips om andra metoder för jag vill köra just denna "kalori metod"
Tack för tips!
Tänk såhär… hur lång tid tog det att gå upp de kilona du nu vill gå ner?
det är viktigare att hitta sitt sätt som ger en långsam viktminskning, då mår kroppen bättre ;)
Skynda långsamt. Bättre för kroppen och 3 kg på en månad är snabbt är inte långsamt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vill du köra på kaloriintag så gör det :) men istället för att minska intaget hade jag ökat uttaget och motionerat mer. Tycker 1400kcl är "lite nog" :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Tycker inte du ska äta mindre! 1kg fett är ungefär 7000 kcal. Då har du hittills tappat 21000 kcal (på en höft). Det är väldigt mycket! Det är ungefär 10,5 dags vanlig mat! (2000 kcal). Med ett underskott på 600 kcal per dag så skulle du i runda slängar gå ner lite mer än 0,5 kg/ vecka. Rekommenderad viktminskningstakt ligger på 0,5 kg. Så jag tycker definitivt inte du ska äta mindre! Om du gillar kalorirestriktion så kanske du ska ta dig en titt på 5:2 eller typ 6:1 ?