Semestermasken
Usch och fy, dags att plocka bort semestermasken och ta tag i saken.
Till vardags äter jag varken bröd, godis, fikabröd eller liknande blandat med sunt förnuft och vardagsmotion i mån av tid och motivation.
Har kämpat mig ner från ca 91 kg till 72 kg innan semestern. Har varit nere i 68 kg för ett tag sedan men något gick snett med motivationen och maten.
Under semestern hade jag bestämt mig för att släppa lite på dessa regler och tillåta mig att äta det jag ville i måttlig mängd och utan att överäta något, vilket resulterade i att jag vägde 74,5 när jag kom hem och ställde mig på vägen i söndags. Jag hade tyvärr ingen kontroll över mig själv.
Och mina jeans passar inte längre 😞
Men nu är det en ny vecka, jag har börjat jobbat och då är det lättare att hålla matintaget i styr.
Peppar nu för att minska till 72 kg som innan semestern, steg nr 1. Borde vara hyfsat lätt. Steg nr två är 68 kg igen, vilket har varit ganska kämpigt men tids nog och skam den som ger sig.
Någon annan som lägger på sig under sommarsemestern?
Kan vara en del vätska också, jag sväller alltid upp som tusan när jag äter lite onyttig men när jag ätit vanligt så brukar det ge med sig =)
Ja semestern utan rutiner blev inte så bra för viktminskningen här heller. Blev lite för mycket grillat och lite för mycket gott helt enkelt.
Jag gick upp 8 kg… vet inte vad som hände med mig jag har vägt samma vikt i typ 2 år och den är en ganska bra vikt (normalvikt) gillar inte o säga vad jag vägde/väger men aja jag tror jag alltid vägt samma vikt eftersom jag begränsat mig lite jag har ätit av allt gott men i måttliga mängder dem senaste månaderna under sommaren och lite innan har jag bara slukat i mig och det resulterade i detta men har bantat i snart 2 veckor har gått ner 2 kg men behöver gå ner 6-7 kg mer men de får ta sin tid..
Semestermasken sitter fortfarande kvar, hittar ingen motivation. Kan inte längre ha byxorna heller 😭
Var ute och gick 35 minuter runt motionsspåret och vart attackerad av älgflugor som till och med hängde med hem och kröp på mig när jag skulle sova 😮 Men alltid något i rätt riktning.