Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2210 ggr
[Konstig]
0

Börja banta IGEN

Hej, jag slutade banta orkade bara inte kände ett sånt stort sötsug sen tror jag det blev jobbigt att räkna kalorier då jag inte ens hade en matvåg och jag åt säkert ännu mindre kalorier en vad jag ens tänkt per dag.

Jag vill ändå fortsätta banta, vill verkligen ner till min målvikt och jag ska snart starta min viktnedgång igen kanske nu efter helgen jag äter aldrig kött!(menar allt kött, fisk osv också) så vet inte om LCHF skulle passa mig? vet ni någon annan metod som "garanterar" viktnedgång och samtidigt att man inte går runt och är jättehungrig, jag är verkligen dålig på att räkna kalorier och vill inte köra den metoden igen.

Tipsa gärna!

Svartkatt
0

LCHF, fungerar superbra för mig i alla fall. Man behöver inte svälta sig och gå runt o vara hungrig, inget sötsug och man slipper alla jobbiga sockertoppar/dalar. 🙂

Scorpio97
0

Har du sett att det finns kolhydrater iFokus, som är just om LCHF? Är rätt säker på att det finns dom som äter vegetariskt kombinerat med LCHF, så det borde ju funka?

Om du äter mycket sötsaker/onyttigt så är det ju annars "bara" att försöka utesluta detta. Det går ju att göra utan att räkna kalorier (:

Hur många kalorier låg du på när du räknade? Jag äter 1600 kcal om dagen och har gått ner ca 10kg på ett år, utan att någonsin har känt mig hungrig/missnöjd. (Jag blir dock aldrig hungrig, så det säger ju egentligen inte så mycket). Jag väger nästan aldrig maten, utan har bara gjort det några gånger, och nu kör jag på ögonmått. Jag har även tagit bort pasta, potatis, ris och det mesta brödet, och försöker hålla mig borta från socker. 

Tränar du något?

//Jessie

[Konstig]
0

Ja fast hur funkar LCHF för en person som INTE äter kött är väl mer frågan? och det var bara en diet jag har hört mycket om som jag tod upp det finns ju tusentals andra måste inte heller vara en specifik metod vill bara ha ett tips om något bra effektivt bantningssätt gärna utan att man går runt och är superhungrig :)

Fridaaaa
0

#3 LCHF är inte direkt en diet, men det går även om man inte äter kött, bara att ersätta det med vegetariskt istället.

LCHF är dock varierat hur pass det fungerar, fungerade inte bra på mig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Konstig]
0

Scorpio97 jag åt kanske mellan 1100-1200 något.. men jag har jättesvårt o räkna kalorier så det känns mer frustrerande, som sagt LCHF kanske inte är min grej så tod bara upp just den metoden ni får gärna tipsa om något annat

Scorpio97
2

Har du provat att bara försöka äta bra helt enkelt, utan något diet eller kaloriräkning? (: Hur äter du nu?

1200kcal hade inte jag klarat mig på… 

Finns tyvärr inga mirakelkurer (: Har du provat att röra dig mer, istället för att ändra kosten?

//Jessie

Scorpio97
0

Hittade detta, om du ändå vill prova lchf: http://veglchf.wordpress.com/

//Jessie

[Konstig]
0

hur jag äter nu för tillfället spelar ingen större roll eftersom jag äter riktigt dåligt o vet att detta bara bidrar till viktuppgång :P

Men vill kanske pröva på någon diet.. aldrig gjort de innan skulle se va folk hade & rekommendera..

Fridaaaa
1

Jag föredrar långvarigt istället för dieter (för mig är dieter tillfälliga)

[Konstig]
0

Fridaeksson Ja det är olika hur folk fungerar vet folk som kör LCHF liknande livsstil typ i flera år.. Men ja.. jag föredrar också att kunna äta de man vill i litet format röra sig inte behöva räkna kalorier dra ner på kolhydrater och så lite mer långvarigt men det har inte funkat så bra när jag prövade de sist kanske åt för mycket kalorier i slutändan ändå, utan att tänka på de? vet ej!

Scorpio97
1

Finns ju GI, 5:2, 16:8, låg fett kost, stenålderskost, viktväktarna och så. 

Men detta är ju som sagt dieter, jag tror det är bättre om du försöker utesluta det onyttiga (: Äter du godis varje dag, så prova att låta bli en dag. Sedan ökar du till två, osv. 
Eller så kör du helstopp på allt onyttigt, det är olika vad man tycker är enklast. Planera måltiderna dagen före, så du vet vad du ska äta och när, på ett ungefär då. Prova om du mår bäst med flera små måltider, eller några få större (jag blir extremt sockersugen om jag äter mer än två mål om dagen exempelvis).

//Jessie

vikenkulla
2

Sent inlägg - hur har det gått för dig? Jag tror att LCHF hade passat dig jättebra, du äter dig mätt och efter ett tag försvinner sötsuget!!

KunskapÄrMakt
0

Måste inflika att "diet" betyder "kosthållning", så alla som äter mat går på en diet. Många anser inte att tallriksmodellen är en diet just för att man tillåts äta allt i princip, fast i måttliga mängder. Men tallriksmodellen är alltså en diet den med :)

Fridaaaa
0

#12 TS är inte kvar på iFokus.