Dubbelmage!!!

Här försöker jag sträcka lite på ryggen….

Såhär brukar jag sitta, avslappnat alltså… Ser lika hemskt ut hur jag än sitter
Hej. Jag har alltid haft en sån här dubbelmage. Men gått ner ungefär 30 kg. väger 54 kg och är 166 . så är ju inte överviktig ;)
Är det normalt att naveln inte syns när jag sitter ner? Blir även svettigt och jobbigt. Kan man operera eller något??? Jag tränar en hel del å har testat med olika, men det spelar ingen roll.
Skulle ni våga bada på sommaren? Rädd för vad omgivningen ska tänka….
Det känns lättare att våga visa på bild först och höra vad ni tycker..
Tränar du magen, eller tränar du mest ben, armar mm?
I'm out 
Tränar magen också! Men nu tränar jag inte lika mycket med vikter, utan poweryoga och ansthanga (stavning?) yoga.
Jag tycker du ser helt normal ut! Med tanke på det du berättar kanske du har lite överskottshud på magen och det gör den kanske lite hängigare? Själv önskar jag att min mage veckade sig som den gjorde förr när jag var smal när jag satt.. nu sitter jag istället med en kalaskula/bubbla och ser nästan gravid ut istället med en hård ballongmage.
Nu vet inte jag hur gammal du är, men en normal kvinna i fruktsam ålder brukar ha lite "magdeg" om de inte är övertränade = ser lätt rynkiga ut på magen när de sitter istället.
Jag är så less på all media som pumpar ut konstlade kroppar. Gå på ett vanligt badhus och titta på hur tjejer och kvinnor faktiskt ser ut i duschen och bastun!
Det är bara endel tonnåringar som inte har några veck på magen. T o m ungar brukar ha det annars.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jag ska vara ärlig och säga att jag är för osäker för att inte ha baddräkt. Även om jag hade platt mage så hade jag haft baddräkt, men jag beundrar de som kan. Solen är ju så skön.
Men jag tror det är sällan man träffar på arseln som pekar och hånar, så sola på du nästa sommar eller bada i badhus.
Jag vet inte mycket om viktminskning, men det kommer nog ta några år innan magen blir mer normal. Och även då kan du ha "lite över" som du kan behöva operera bort, även om du tränar. Gå ner 30kg låter skitsvårt, häftigt att du klarat det. Du får säkert många råd här från folk som vet bättre än mig.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Tack! Jag skulle hellre vilja ha en runt ballongmage, haha. Tycker det ser mer "normalt ut" . Överskottshud kan det vara, men jag är bara 20 år och gick ner dom där 30 kg för ca 3 år sedan. Och jag har alltid haft en sån här mage oavsett vikt, bara att det var värre när jag vägde mer, då började det även hänga när jag stod upp. Men hoppas såklart att det försvinner eller att det går att göra något åt.
Jag instämmer. Alla ser olika ut. Men har aldrig sett någon som är smal och har såhär…
Tack för fina ord!
Tack du också, skytteflickan! Synd att du inte vågar ha bikini =/ Men ska inte säga något själv, haha.
De flesta vågar kanske inte säga något, men stirra???
Ja jag tror faktiskt att många är som jag när de "stirrar"… tänker att det är sådär man ser ut och jämför sig själva om de i så fall har mer eller mindre än den de stirrar på… Jag avskyr att jag gör så.. men samtidigt kan jag inte låta bli..
Man jämför sig med andra hela tiden.. det är ju den spontana reaktionen som gör att reklambilder säljer… de visar egentligen hur du inte ser ut och talar om vad du behöver för att se ut just så… osv… med ouppnåeliga ideal. För om reklamen såg mer naturliga ut skulle ju ingen känna behov av att skaffa dedär sakerna för att se lika bra ut.
När jag ser någon med lite utspänd mage eller gravidmage har jag svårt att inte stirra och undra hur folk uppfattar henne jämfört med mig och jag mot henne o s v.. :(
Samtidigt är det ändå betydligt mer hälsosamt att jämföra sig med naturliga medmänniskor man har runt sig.. än konstlade media ideal! Alla har skavanker de är missnöjda med juh och tror att alla ser just det "felet" hos dem.
Ja har du gått ner 30 kg på tre år är det inte konstigt att du har lite överskottshud! oavestt hur ung du är och hur bra huden är på att dra ihop sig igen så tar sådant tid.
Jag är inte heller överviktig direkt egentligen, jag har 24 i bmi och det är strax under övervikt. när jag går ner blir min mage rena veckiga hängbuken.. inte kul alls. Och ja, det går att operera.. men det lilla du har undrar jag ändå vad som vore värst/bäst? att låta magen vara, för den är ändå normal och inte ovanligt hängig. Eller att ha ett ärr under magen så det ser ut som man gjort ett kejsarsnitt?
Jag tittar också faktiskt, även fast jag skäms över de. Stirrar gör jag inte, men tittar ju lite sådär diskret ;) De e väl att man vill få bekräftelse att man ser normal ut. Jag har ju sett dem med "två magar" men inte när de sträcker på sig , utan då ser man iaf naveln på dom få som har "två magar".
Jag är iaf glad för att det ser bättre ut stående :P
Precis, blir så frustrerad när jag ser alla platta magar i tidningar och så.
Nej det är sant, är ju egentligen inte konstigt om jag har överskottshud. Men tycker du att det ser ut som de ? För när jag drar i det så är det inte som tunt skinn…Utan det är ju brett det jag får tag på!
Känns ju lite extremt att operera… extremt hängig är den inte, men ser ju lite konstigt ut när naveln är gömd ..Det är så störande! Måste ha speciella kläder och blir så svettigt och irriterat vid naveln. Får lägga mig ner eller stå upp hela tiden :P Jag vill ju även ha en navelpiercing, men det går ju inte , haha!
Jag tror just det att naveln gömmer sig när du sitter ner är bara du själv som tänker på. Hur ofta tittar du i normala fall på andras navlar när de sitter ner? ha ha..
Jag har nog aldrig tänkt på det över huvud taget och jag tror de flesta aldrig ens skulle reflektera över om den syns eller ej när man sitter, det beror ju på hur och var magen veckar sig snarare än om man är överviktig.
Jo jag kan tänka mig att det är överskottshud du har. Du är ju ung och har fyllig frisk underhud och vävnad. det går inte att jämföra med äldre och överbantade där huden blir skrynkligt sladder.
Haha, jag gör det! Jag ser bara alla magar där naveln syns. haha. Men skönt att höra att det inte verkar vara så onormalt …
Hoppas det är överskottshud. Då blir det väl bättre med tiden
Tack för svaren!
Hur ofta tittar du på hur mycket höftbenen sticker ut på folk eller inte?
En gång i tiden.. tro det eller ej.. var jag så mager att jag var alldeles knotig och skämdes för hur vass jag såg ut.. då var jag sådär fokuserat på alla höftben, hur de var formade med mjuka runda former och inte knotiga vassa som en holocostfånge från auswitzch. Så kände jag då. Visst det var många som tyckte jag var mager. Men hur vanligt är det att man stirrar på någons form på höfterna? Tror kanske att det kan liknas lite vid din fokusering på naveln ändå..
Just det att man stirrar (diskret män ändå) på just de saker man själv har hakat upp sig på.
Är det överskottshud kan det hända att det drar ihop sig lite mer med tiden. Men tyvärr är det så att om huden blir för uttöjd blir det svårt för den att återgå hela vägen tillbaka och lite blir liksom alltid "över".
Å andra sidan kan det ju vara svårt att veta vilket det är för oss som inte är hud- eller plastikkirurger och framför allt bara från ett par bilder, men ändå. Sedan är det ju så som sagt att kvinnor har lite bull på magen in normala fall… brädmagar är nästan ingen normal kvinnor som faktiskt har.
Det där ser väl helt normalt ut! Veck på magen när man sitter får väl alla, hur smal man än är. :) Klart du ska bada!
Eller hur #13?! 😃
Som någon annan här har skrivit, alla får veck på magen när man sitter ner! Du har gått ner 30 kg skrev du? Det kanske är lite av huden som bildar lite extra veck :)