Träningstråden!
I den här tråden tänkte jag att vi kunde samla våra dagliga träningsbedrifter, våra mål med träningen och hur det kändes. En träningstråd helt enkelt!
----
Själv satsar jag på att springa 10 km sommaren/hösten 2015 under 60 minuter. Det är mitt huvudmål och har småmål då vägen dit är rätt lång. Idag har jag promenerat 4,2 km.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Mitt mål är att springa 10 km på 50 minuter som det är nu :)
Har powerwalkat 9 km idag, har benhinneinflammation så kan inte springa för tillfället.
#1 Ambitiöst att ha 50 min som mål! Vad är ditt PB so far? Trist med benhinneinflammation, men en powerwalk på 9 km är ju ändå grymt jobbat!
#2 Har ärvt fantastisk lungkapacitet och har sprungit sedan 2012 till och från så hoppas att jag ska röra mig mer mot målet snart. PB som det är nu är 54 minuter, har försökt öka på det och fick då benhinneinflammation. Den här gången är det dock pga. mina hemska arbetsskor som måste bytas ut. Hoppas inte att jag måste opereras eftersom att det är något fel :S.. trots lungkapaciteten har jag rätt så korta ben vilket inte är till fördel om man vill springa snabbt :o
Att springa milen under 60 minuter låter dock också som ett bra mål, framförallt om man går från att vara en ovan löpare. Får man in rätt andning och håller en hyfsad jämn takt kan man orka mer än vad man tror! Sedan kan ju rätt musik i lurarna fungera som en rejäl boost!
#3 PB på 54 min är ju grymt! Kommer gå jättebra för dig att nå ditt mål tror jag! Idag har jag hittills gått blygsamma 2,7 km, ska försöka hinna med några kilometer till.
Mitt mål är att till våren 2015 klara av att springa hela 5 km i sträck under en hyfsad tid. Just nu klarar jag knappt att springa i 5 minuter.
Idag har jag gått en promenad på 5 km på en timme i ganska vildvuxen skog. Blev svettig som fan och hunden blev också supertrött :)
#5 Haha, välkommen i klubben! Jag känner mig för tung just nu för att våga springa (rädd för belastningsskador), men har som sagt målet Tjejmilen 2015 under 60 minuter. Jag blir sällan svettig under mina promenader trots varierad terräng och tempo, så jag väntar bara på att gå ner så pass mkt att jag vågar börja springa och sedan arbeta mig därifrån. Idag har jag gått 4,89 km fördelat på två turer, imorgon blir det vila då jag ska till doktorn.
Två träningspass idag 10 km powerwalk innan jobbet och 5 km nu på eftermiddagen. Jag försöker att lösa min insomnia på egen hand igenom att hålla mig rörlig hela dagen, har inte funkat sådär superbra än så länge.
#7 Fasen vad duktig du är! Imponerad! Jag har också ordentliga sömnbesvär, har försökt motionerat mig trött hela veckan, men det har gått åt pipan så jag är fången i sömnmedlens klor vilket jag i sin tur får dåligt samvete över.
Idag har jag varit hos läkaren (ny medicin, får hoppas den löser lite av sömnproblemet och det på lite längre sikt än tidigare), suttit i bil i fyra timmar, ätit på McDonald's och köpt lösgodis - en dålig dag ur bra hälsa-mått mätt, liksom det faktum att det bara blev 3,5 km promenad. Testade att småjogga lite, typ 125 m enligt RunKeeper, på stigen innan jag fick sluta pga knäont. Men rent kondismässigt hade jag klarat det längre, så det är bara den här förbaskade övervikten som ställer till det!
En promenad på 5 km, sprang ungefär 1 km men inte i sträck. Det går framåt iaf :)
11 km promenad idag. Inget springande pga kassa knän som dock kändes av i en trappa nedför :( Imorgon ska jag, pv och svärmor ut i elljusspåret - ser fram emot det!!
Ytterligare två kilometer avklarade då jag tog en promenad till affären och tillbaka.
Jag tror jag har fått någon form av inflammation i vänstra benet. Det gör jätteont osv, tror att jag har överansträngt mig för mycket om jag ska vara ärlig, får nog ta några dagars paus :)
#12 Åh, nej vad jobbigt! Ta några dagars vila och var rädd om dig!
Lite drygt 6 km idag fördelat på två pass.
Gick fyra kilometer i snigelfart idag men benet började värka mot slutet. Imorgon ska jag inte alls göra något förutom vardagsmotion. Får hoppas att det fixar sig tills på torsdag :)
60 min indoor intervall, cyklat till och från gymmet.
4,5 km idag. Segt som bara den i skitvädret, men nu är det gjort i alla fall.
Skitväder! Blivit bara en runda på ca 3,2 km, inte vad jag hade tänkt men tja bättre än inget
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fick ihop ytterligare 1,7 samt 3,7 km under eftermiddag/tidig kväll.
Ingen motion alls idag, bara suttit på soffan hela dagen, men jag känner att det börjar bli lite bättre. Ska ta en liten promenad imorgon och på onsdag och hoppas jag kan gå på träningen med min kompis på torsdag :)
8 + 2 km idag.
45 min U-cross.
6,6 km blev det igår 🙂 plus 2,3 km på morgonen. Så 8,9 km sammanlagt.
Plus klippning av gräsmattan (blir motion det med)
Idag sprang jag någon kilometer och gick 4, benet har blivit bättre och gjorde inte ont när jag sprang, dock gör det nu det efter.. konstigt
900 m idag, suck! Skavsår som inte vill läka!
5 km PW innan frukost. Bra start på helgen :)
12 km powerwalk nu på morgonen. Benhinneinflammationen håller på att släppa så kan väl börja springa mina 15 km 5 dagar i veckan igen snart, och fick veta i förrgår eftermiddag att jag ska omprövas för plats på KBT för sömnproblem, äntligen rör det sig framåt även om jag misstänker att det endast kan lösas med tabletter i slutändan.
4,4 km ungefär med hundarna, härligt. Se om det blir en till ikväll, beror på hur vädret blir.
Långkörning idag, så ingen prommis idag heller.
En promenad i snigelfart. Ska skaffa gymkort nu på måndag så att jag kan börja styrketräna lite :)
Kom hem från en 3-dagars vandring igår. Vandrade 4,5 mil i tuff, blandat med enklare, terräng! Idag fick kroppen vila! :)
En promenad på 7 km blev det idag :)
Blev 5 km igår 🙂
Ca 5 km promenad ikväll. Annars har det blivit dåligt med träning denna helgen :(
Varit på brukshundsklubben och tränat vovve cirka 2 timmar idag, blir ju motion det också! :D
En promenad på 11 km idag :)
Ca 5 km hittills idag :)
Inget idag och blir ingen träning i morgon. Har väldigt fysiskt jobb skulle tippa på att man tar över 12000 steg bara på ett arbetspass..
7,3 km promenad igår ikväll, dock inte så högt tempo då jag inte får med mig sambon om jag drar på för mycket :)
5,9 km rask promenad nu på förmiddagen :)
7 km på en timme och 10 minuter, sprang en tredjedel av vägen, känner mig väldigt nöjd faktiskt :)
3, 15 km idag bara, men inte mått vidare idag, nya tag imorgon!
3,1 + 3,1 + 3,7 km idag.
Tog en omväg både till och från affären nyss då jag är lite rädd att det inte hinns med någon promenad ikväll. Fick iaf ihop 4,2km :) Alltid något.
2,2 km igår, 6,2 km idag.
promenix på lunchen, jobbar dygn. :/
Body pump 60 min och 60 min varvat med gång och spring på bandet! Whoop!
En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)
5 km igår, idag inget.
Har skaffat gymkort och tränar numera på gymmet då det hinner bli för mörkt innan jag kommer hem. Just nu kör jag 2x 20 minuter på crosstrainern på nivå 7 av 20. Sedan lite lätt styrka efter det :)
Indoorwalking styrka 45 min följt av 30 min crossfit.