Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 584 ggr
[littlecat]1
2014-11-13 14:41
0

Lost

Jag är helt "lost" nu när det gäller att gå ner i vikt. Vet inte vad jag ska äta eller något, och när jag väl startar dagen med bra mål så i slutet av dagen vill jag bara äta allt (och gör det också) får sån ångest över detta och mår inte alls bra. Hade velat ha ett kostschema att följa så det är lättare, har ni några tips eller kan ni skriva hur och vad ni äter?

KunskapÄrMakt
2014-11-13 16:05
0

Det finns många såväl dags- som veckomenyer ute på nätet. Jag har t.ex. googlat "meny 1500 kalorier".

Gladasvampen
2014-11-13 20:16
0

Jag är enligt strikt LCHF, köpte en bok, LCHF på riktigt som innehöll komplett kostschema för 4 veckor, olika luncher och middagar varje dag :)

[Oceansoul]
2014-11-13 21:03
0

Det där känner jag också igen, det var väl just kvällsätandet (ofta förknippat med att jag hade tråkigt) som fick mig att gå upp i vikt. 

Gör så här: Ät något du blir mätt av och står länge på, dvs. något proteinrikt som innehåller fett och om du inte vill äta enl. LCHF så långsamma kolhydrater.  Det går att äta det man är sugen på men man kan ändra det till en nyttigare måltid igenom att göra bättre val. Pastan kan bytas mot bönpasta eller blomkålsmos exempelvis…

Du säger att du äter bra på dagen, kan det vara så att du har tråkigt och därför äter sämre på kvällen?

[littlecat]1
2014-11-13 21:45
0

Det kan vara för att jag har tråkigt. Äter även bra när min pojkvän är hemma. Men ibland när jag slutar jobbet (kl 13) kan jag äta jätte mycket fram till 16 då min pojkvän slutar jobbet och kommer hem. Skäms lite för mina konstiga matvanor.