Hotellfrukost
Försöker äta nyttigt. Jobbar på hotell och äter då frukost vid 6 tiden och vid 10 tiden. Havregrynsgröt har vi inte. Känns inte som att de finns så mycket nyttigt/olika alternativ. Eller vad tycker ni jag kan äta? Förslag?? (Dessutom två olika alternativ)
Finns det inte en del frukt och grönsaker man kan välja i hotell? Jag minns alltid en stor fruktbuffe och en hel del grönsaker att välja på till mackan när jag var på hotell. Har ni inte kokta ägg? Ägg är ju väldigt nyttigt och mättande. Ta ett ägg och skinka med någon inlindad grönsak. Nyttig frukost, enligt mitt tycke iaf :)
hotellfrukost kan vara väldigt nyttigt. Problemet är väl oftast mängden…
- Kokta ägg, scrambled eggs
- bacon, skinka, rostbiff, makrill
- grönsaker tex paprika, gurka och tomat.
- keso, ost
- skippa brödet, pannkakor, sockrade yoghurtarna å flingorna, juice å sylt
varför äta två frukostar?
Hotell brukar ha ganska vettiga alternativ. Har jobbat en del på hotel själv och brukar då välja det som är glutenfritt, sockerfritt och som ger bäst mättnad eftersom att hotellservis är ett fysiskt jobb.
Satsa på något proteinrikt. Jag brukar köra på keso och kokta ägg :) Ibland lite hackad frukt.
Håller med jiim och har i princip samma förslag.
Undrar också varför du måste äta frukost två gånger. Jag förstår om du vill äta direkt när du vaknar, men kan du inte äta mer rejält vid 6, då får du ju dessutom välja helt själv vad du stoppar i dig, så slipper du äta vid 10 (åtminstone en hel måltid, du kan ju ta ett mellanmål då om du är hungrig).
Hinner knappt äta ibland vid 6 tiden, tar något enkelt o fort då. Vid tio tiden kan jag iallafall sitta ner o äta.
Många äter också lite var tredje timme, så det vore ju inte jättemärkligt egentligen om TS åt igen efter 4 timmar ^^

Tycker oxå att hotellfrukost funkar kanon så länge man undviker alla sockrade flingor o sådant!
Äter en rejäl frukost på ägg o bacon, sill, ost, smör och grönsaker på morgonen, sen behöver jag inte äta igen fören 6-8 på kvällen!
Nyttigt o gott!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#7 vill helst sprida ut mina måltider så jag får jämnare blodsocker!

Lätt som en plätt, undvik att äta sådant som höjer blodsockret i någon större utsträckning så reglerar kroppen det själv!
Det är bara om man äter mat med hög glykemisk belastning som man får sådana problem.
Dvs, först så åker blodsockret upp som en raket, sedan åker det ner i fotknölarna!
Hotellfrukost is da shit.. iallafall på något bättre hotell!
Har bott på BoB med något sämre valmöjligheter, då får man muppa ägg, ta en skiva bröd lasta på massor av smör, ost, skinka!
http://viktminskning.ifokus.se/articles/52b44539ce12c42b20000247-lchf?discussions-1
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.