Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 663 ggr
[littlecat]1
0

Är onyttig

Vet inte hur jag ska äta. Kan äta lagomt (enligt mig).. Men går o tänker på mat nästan hela tiden, tex vad som är nyttigt, vad jag ska äta osv. Också blir jag aldrig riktigt mätt. Får stunder när jag äter enorma mängder, dessutom onyttig mat. Vet inte vad jag ska göra. Hade velat ha ett matschema att följa. Kan ni berätta hur ni äter?

odjuren
3

LCHF.. slipper vara hungrig, behöver inte tänka på mat alls typ.. Sen älskar jag ost, kött, korv o goa feta såser

//Odjuren

www.odjuren.com

[littlecat]1
0

LCHF tror jag dock inte kommer passa mig.. Jag har provat de men de kändes inte bra och min mage mådde inte alls bra av det :/

Gladasvampen
3

#2 många tror att LCHF innebär en köttbit dränkt i fet sås eller smör, men det är även massa grönsaker och helt enkelt naturlig mat.

Om du tycker att LCHF är för extremt, testa bara att äta naturlig mat, inget bröd, spannmål osv utan det vi åt innan vi blev jordbrukare :)

[Majbot]
1

TS kör på att laga mat från grunden(brukar vara en bra utgångspunkt då man vill börja är 'nyttig' mat), köp inte helfabrikat, det är bara skräp. Sen fungerar LCHF för långtifrån alla så jag hade kört på en mix av både proteiner, kolhydrater och fetter.