kalorier
Hur många kalorier per dag tycker ni man ska hålla sig till om man väger drygt 64 kg och är 163 cm och vill gå ner till 60 kg så snabbt som möjligt? jag vill inte ha tips om andra metoder eller höra att kaloriräkning är dåligt utan vill ha svar på ett antal kalorier ni tycker låter bra då jag vill köra den metoden ha det bra så länge
Kalorier in kalorier ut så beror på.
Men inte under 1300 kcal rekommenderar jag inte.
Jag äter ca 1500 kcal per dag. Man förbränner ju en hel del bara genom att "vara", så 1500 kcal eller mer förbränns ju inte på träning om man säger så 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med #1 :)
Jag gick ner 10 kg på ett år på 1600 kcal, då är jag ganska stillasittande. (Promenad till/från bussen, samt simning en gång i veckan). Är 165 cm och vägde drygt 70 kg när jag började,
Men det är svårt att säga hur mycket någon annan ska äta. Sen är det ju olika vad man räknar som snabbt.
Kan tipsa om appen fatsecret förresten, tycker den funkar bra.
//Jessie
Lifesum är också en mycket bra app 🙂
Äter du 1300-1500kcal och gör någon form av aktivitet som ex. en timmas promenad om dagen, förutom det du gör i vanliga fall, så kommer det gå fort :)
#5 Nja behöver inte göra, jag personligen äter ca 1500 kcal per dag, och går över 1 timme/dag, lite varierande från dag till dag men inte gått särskilt snabbt ner (dock inte överviktig men 7 kg sedan i våras har jag gått ner) men stannat av nu.
Tror ni jag går ner i vikt snabbare om jag kör på 1000 eller 1200 kalorier per dag?
#17 1000 kcal/dag är alldeles för lite, satsa på minst 1300 kcal/dag. Man förbränner en hel del bara genom vardagliga saker.
Låt det ta sin tid även om det inte känns roligt. Att ligga på 1000kcal skulle jag säga inte är bra för kroppen
Det beror ju på hur lång man är och vad man väger också. Sen är vi alla olika. Vill man gå ner snabbare plussar man på en timmas promenad men låter bli att äta mer. :)