hatet är tillbaka!!!!
Ska försöka föklara. Jag har alltid varit tjock som barn. Inte jättetjock men tjock. Jojobantat mycket. När jag var 21 år för 3 år sen började jag springa. Gick ner från ca 70kg till 60kg på ett halvår och höll det så! Tyckte för första gången om min kropp. Vad den klarade och hur den såg ut. Och jag behövde inte ens banta! Mådde topp i kropp o själ. Träffade min man. Det var höst. Kärlek, myskvällar och mycket jobb=springa kan jag göra nästa vecka, efter nyår, eh till sommaren, köpte hus ojdå får vänta lite till. En dag stod jag på vågen igen o den stod på 71kg. Blev iskall i kroppen. Tänkte nu jävlar! Började springa igen. Men blev gravid. Gick upp till 90kg under min graviditet. Nu är min son 6 veckor. Alla mina kläder som var pösiga innan är tighta. Mina leggins sprack :'( Kan inte knäppa jackorna…. Jag HATAR min kropp igen. Jag tycker fettet som hänger över magen, och trycker upp tröjan så huden syns, är äcklig äcklig äcklig!!!! Jag får nästan panik när jag ser det! När jag Känner det. Mår dåligt. Mår dåligt över hur jag känner. Mår dåligt över hur jag ser ut Kan inte gå långa promenader pga smärta i höft o bäcken. Får såklart inte banta eller träna hårt då jag ammar… känns inte som jag äger min kropp liksom. Allt känns hopplöst :( behövde bara skriva av mig… Hör gärna från fler mammor, kanske som känner igen sig?
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Du får inte glömma alla nära å kära…
Om du ammar fullt ut tappar du en del av det överflödiga. En klen tröst kanske. Hoppas du kommer igång med promenader osv när smärtan släpper det är ju inte så länge sedan din kropp utsattes för en av dess värsta prövningar.
Jag vet… man är ju extra känslig nu så är nog därför ;)
Kan man dra ner på kaloriintaget utan att det påverkar mjölken negativt? Isåfall skulle det kunna vara något. Försöka hålla sig ifrån godis och sånt då. Sen lite träning hemma med bebis, finns säkert övningar på Youtube. Men å andra sidan fick du nyligen en bebis, så det är ju inte konstigt att gå upp i vikt. Men förstår längtan efter en mindre storlek på kroppen, hamnat där själv för tillfället utan att ha bebisbedrift under bältet hehe.
Aut viam inveniam aut faciam
Förstår att det känns så men du lär ju ändå gå ner i vikt när du ammar och du kan fortfarande göra små ändringar som att dra ner (sa inte utesluta) på kolhydrater, undvika socker hel/halvfabrikat och göra hälsosammare val. Ingen stress, njut med tiden med bebisen din kropp kommer återställa sig med tiden!
tack för svar :) Jag sköter kosten bra och till min förvåning kunde jag knäppa min jacka igår :P den har fattats ca 15cm på sen förlossningen. Så senaste veckan bara måste jag gått ihop mycket! Så går ju framåt såklart. Tror det är mycket hormoner och just känslan av att inte KUNNA träna, gå promenader utan att det gör ont i höfterna o bäcken. Men som sagt, känslan kommer ibland men oftast tänker jag inte på det :)