Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1422 ggr
gickan87
1

Allévo Weight Loss

Känner att det är dags att t tag i min övervikt nu. Jag mår inte bra och den påverkar mitt liv.

Mitt stora problem är att jag inte kan slut äta när jag väl börjar, får ingen mättnadskänsla. Jag har aldrig varit glad i frukost heller vilket leder till att jag inte får något i mig förrän vid 13-14 tiden. och då blir jag vrålhungrig.

Har börjat med att ha kokta ägg i kylskåpet och tvingar i mig 1 eller 2 stycken på morgonen, hoppas på att det kan hjälpa min hunger lite.

Jag motionerar minst 2 timmar om dagen då jag promenerar med min hund, funderar på att börja gå med stavar.

Jag funderar på att köpa Allévo Weight Loss för att äta mindre,  och därmed minska kilona.

Nån som vet om dem fungerar eller om det är att kasta pengarna i sjön?

MVH Erika :)

Scorpio97
1

Jag tycker det är bättre om du lär dig äta rätt själv istället, för att ta piller och annat. Om du tar pillrena för att minska mättnadskänslan så kommer ju problemet komma tillbaka när du slutar ta dom.

Gör upp exakta matscheman vad och när du ska äta, och följ dom. Om du gör stora mängder mat åt gången, lägg upp det du ska äta på tallriken och ställ undan resten direkt. Ät långsamt. Vill du hellre äta flera mindre mål per dag istället för några få stora, så ska du sluta äta när du inte är hungrig längre, inte när du är mätt. Drick gärna ett stort glas vatten typ en halvtimme innan maten. Om du ofta äter godis/annat onyttigt, så till att inte ha det hemma. 

Jag har hört att många har upplevt att mättnadskänslorna och så rättar till sig på LCHF-kost, om det kanske vore något? Finns ett forum här på iFokus (kolhydrater.ifokus.se) om du vill läsa mer om det.

//Jessie

Candela
0

"Om du tar pillrena för att minska mättnadskänslan så kommer ju problemet komma tillbaka när du slutar ta dom."

Nej.. Man minskar ju storleken på magsäcken när man under en period har ätit mindre portioner mat åt gången, vilket i sin tur gör att det inte längre behövs lika mycket mat för att känna sig mätt.