Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 816 ggr
[Gudrun-Berit]
0

Frukt+juice

Hej! Påverkar det min vikt att jag äter två grape och en apelsinjuice ( ca 1 liter, inget tillsatt socker ) på en vecka? Har en fråga till ;-) Är det sant att man går ber i vikt om man dricker mycket vatten?

Fridaaaa
0

Man ska inte dricka för mycket vatten, utan lagom.
Jag äter frukt nästan dagligen och jag har gått ner. Handla rmycket om mängd, vad man äter annars mm.
Du kan inte göra egen apelsinjuice?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Gudrun-Berit]
0

#1 Okej :-) Vad är poängen med att göra egen apelsinjuice, det är BARA apelsin, inget annat i den jag köper? ;-)

Fridaaaa
1

#2 Billigare, samt att jag tror det omöjligt kan vara 100% bara apelsin med tanke på hur länge det brukar hålla? Men det är jag det.

[Gudrun-Berit]
0

#3 Ja, det blir det förstås ;-) Den jag köper håller inte särskilt länge, bara några dagar :-) Är smoothies bra, eller är det onyttigt?

tlover
1

#4 Om smoothies är bra el dåliga beror blandannat på vad man har i den 🙂

Jag har sett recept med glass i vilket kanske inte hör till det nyttigaste (om inte man behöver snabba kolhydrater direkt efter ett långt hårt träningspass) och så har jag sett dom fullproppad med grönkål (grönkål är supernyttigt).

Men generellt sett är det bättre att göra en smoothie på en frukt än att göra en juice på den (mer fibrer och annat bra i smoothisen). Det enda undantaget jag kan komma på är om man är en riktig högförbrännare och förbränner sisådär 6000 kcal/dag då behöver man sockret utan de mättande fibrerna.

l'm back

[Gudrun-Berit]
0

#5 Okej :-) Tack så mycket för ditt svar!! :D

[Tilde]
0

1 liter juice på 1 vecka borde inte vara så farligt. Även om det inte är tillsatt socker är det ju massa socker i själva frukten, men jag tycker inte det låter så mycket om du inte äter onyttigheter annars. 🙂

Jag dricker minst 2 L vatten per dag och jag märker att jag småäter mycket mindre när jag istället dricker ett glas vatten. Så på det sättet kan man gå ner i vikt, men det är ju ingen "mirakelkur" om man säger så. Nästan alla människor dricker på tok för lite vatten så det är en bra idé att dricka mer, även om man inte skulle gå ner i vikt av det.

Fridaaaa
1

#7 Om ändå vatten vore gott 😉 *ensomdrickerförlitevatten*

[Tilde]
1

#8 Hehe ;) Det går ju att smaksätta med citron, hallon eller annat man tycker om också. Jag startar varje dag med ett glas citronvatten. 😃

Fridaaaa
0

#9 Tycker inte det blir så gott i vatten :( Bara såna som finns för att smaksätta vatten men inte värst nyttiga vad jag hittat 😕

[Tilde]
0

#10 Ja då blev det ju svårare! :/

Fridaaaa
0

#11 Ja jag har aldrig varit en som varit duktig på att dricka vatten men beror till stor del just på att jag inte tycker det smakar gott 😕 Bubbelvatten gillar jag för det mesta men min mage tål inte kolsyrat istället 😕

klickarpå
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Tycker att det är lite roligt med dig Frida för att du vill alltid att vi ska hålla oss till saken i dina trådar medans du snackar väldigt mycket OT i andras trådar…,, Får man fråga varför??

I got a dig bick $$$