Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 929 ggr
Castiel.
1

Min viktnedgång 2015

Ställde mig på vågen idag och den visade 94,5 kg. Det är det högsta jag har vägt i hela mitt liv och jag vill INTE nå 100 kg.  Det är min största mardröm. Så nu tänker jag ta tag i mitt liv och börja gå ner i vikt. Jag måste gå ner 34 kg för att nå ett normalt BMI och den rekommenderade vikten för min längd vilket är 60 kg. 

Jag ska inte träna på gym, jag ska inte gå ut och gå (inte så länge det är snö och is överallt för har inga vettiga skor och har inte pengar till vettiga skor). Det jag ska göra är att äta mindre portioner, sluta helt med godis (inte ens på helger), sluta med gofika och bara hålla mig till nyttiga saker t ex frukt. 

Just nu är jag på en praktik i 7 veckor (Coop) och jag tror att där kommer jag få den träning jag behöver eftersom det är mycket tunga lyft, spring hit och dit osv. Jag ska dock ta en promenad i 30 minuter så fort isen försvunnit (vill ju inte slå ihjäl mig det första jag gör). 

Önska mig lycka till!

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Malinolsn
3

Införskaffa ett par broddar som du drar på på dina skor, jättepraktiskt! Älskar att vara ute och gå nu på vintern på nyplogade vägar, och man kan bara gå och gå och gå, slippa välja ut stegen noga för att undvika hala fläckar osv :)

Castiel.
0

#1 hur mycket kan broddar kosta på ett ungefär?

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Chestnut
0

Tror att broddar kostar 100-150 kr :)

Med vänliga hälsningar
Chess

[Túrwen]
0

Castiel, kan det vara från Supernatural måntro? ;) 

Hur som haver till ämnet.. så länge du byter ut de mindre bra valen och minskar dina portioner kan man gå ner en del i vikt utan att man tränar, det går naturligtvis långsammare men det tror jag att du är medveten om. Plocka bort socker, hel/halvfabrikat, snabba kolhydrater och alkohol så kommer man ganska långt :)

Lycka till!

Malinolsn
0

Mina kostade 69:-, finns billigare och det finns dyrare, så det är olika. Leta på någon "billig" butgetaffär :) Eftersom du ska dra ned på onyttigheter så som godis osv så får du nog råd till ett par broddar :)

Castiel.
0

Jag skrev fel i mitt första inlägg, jag vägde 95,4 och inte 94,5. Idag när jag vägde mig på tom mage så vägde jag 94,9 så har alltså förlorat 0,5 kg under natten :) Nu äter jag råggröt med en klick äppelmos och majsbröd :)