Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1405 ggr
Linda90
0

Gå ner i vikt hjälp

Hej jag vill gå ner i vikt! Väger 76 kg 160 lång vill gå ner 15 kg 5 månader. Men vill inte ha hjälp med protein Pulver. Vill ha tips på det bästa och nyttigaste sättet för att gå ner i vikt snabbt. kanske nån app eller sida för att få tips på hälsosamt matlagning .. för jag hatar verkligen laga lunch speciellt när jag kommer hem sent. Så blir det köttbullar och macaroner. Jag äter just nu typ 2 gånger om dan. Äter inte chips godis Bullar. Vill ha tips för frukost lunch middag och mellan mål ska se y hur borde jag träna eller finns det ett annat sätt eller tips. Tack

Surran86
0

Hej! Jag är 158,5cm och väger 76kg jag med. Jag vill oxå gå ner i vikt till 67kg ( 9kg) på 15 veckor. Jag vet inte om jag klarar det men jag har en gravidtet bakom mig så det är lite väl slappt och mulligt på mig. Jag har bantat i hur många olika former som helst och jag gick ner i vikt efter min första gravidtet ( har 3 barn) över 25kg med det enklaste. Tallriksmodellen, ren mat!! (obehandlat mat). Liten lördags gott i en liten skål jag åt nötter men lite godis eller chips om man har cravings för det. Förbjud inte dig helt för då blir det jobbigt men du kommer nog inte vilja ha den där pizzan tex du måste fokusera på ditt mål. När jag åt pp Max med min man så valde jag burgaren med salladsblad ist för bröd och bönsallad till helt ok man får tänka efter lite extra vad man trycker i sig. Jag började enkelt med promenader, började jogga och gjorde andra övningar. Det byggdes bara på. Nu ska jag ta tag i mig själv igen efter den här gravidteten så imorgon är det slut på godis och sånt för ett tag. Lycka till.

Surran86
0

Tips på frukost: Äggröra, omelett naturell eller fyll den, keso med bär/frukt, kvarg gillar en del. När det gäller ägg är vitan nyttigare än gulan 😋 men jag har oftast hela äggen. Drick gärna ett stort glas vatten innan du börjar med frukost. Ja eller inna. Alla måltiderna du blir mättare. Lite pressad citron i är gott. Försök att förbereda matlådor om du inte gillar att stå och laga mat. Storkok och fyll flera matlådor i kul/frys. Ha kokta/stekta/wookade grönsaker till dom och använd mer förska kanske till middag. Viktigt att du äter 3 måltider och 2 mellisar per dag

jiim
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 vad baserar du att äggvitan är nyttigare än gulan?

Det är faktist helt fel, för alla vitaminer sitter i gulan.

Näringsvärde äggula:

http://matkalkyl.se/se-aggulakonventionellt.php

näringsvärde äggvita:

http://matkalkyl.se/se-aggvita.php