Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 510 ggr
[littlecat]1
0

Vågen

Står på vågen att jag väger 58,8.. Väger mig på flera olika ställen… Har ätit allt annat än nyttigt och har verkligen inte gått ner 2 kg. Litar ni på siffrorna på vågen eller tar ni måttbandet istället? :-)

Scorpio97
0

Jag väger, men litar inte blint på siffran. Man kan ju samla på sig (eller tappa) ganska många vattenkilon beroende på vad man ätit, eller vilken tid i månaden det är som tjej. Har länge tänkt att jag ska mäta också, men det har inte blivit av (: 

Sen brukar det synas i spegeln, om man gått ner eller bara tappat lite vatten.

//Jessie

[Túrwen]
0

Vätskebalansen i kroppen kan variera från dag till dag, jag väger mig en gång i veckan utom under mensveckan då man ofta väger mer då och jag själv blir upprörd om jag ser att jag gått upp igen då. Kruxet med vågen är ju just det att den inte tar hänsyn till hur mycket är vätska och hur mycket är muskler.. Jag är väldigt muskulös i underkroppen som löpare så väger nog alltid mer än vad jag kanske "borde" eftersom en del är muskler. Jag brukar känna hur kläderna sitter eftersom att det är säkraste sättet för mig att se att det går åt rätt håll även om jag tar visst hänsyn till det vågen säger också. Kommer nog att sluta väga mig när jag nått mitt mål eftersom jag klarade att hålla vikten rätt så länge på egen hand ändå, måste bara hitta tillbaka till balansen igen. Nu blev det ett väldigt långt inlägg som svar men hoppas du förstår vad jag menar.