Min viktminskningstråd
För motivation och lite press på mig själv så startar jag äntligen tråden jag tänkt skapa i ett tag nu.
I denna tråden tänker jag skriva i för mest min skull, om min viktnedgång. :) Pushar på mig själv lite!
På tisdagen börjar min träning igen, går i kickboxning. 2 timmar 2 gånger i veckan, inte alltid intensiv träning men det är alltid varje pass minst 10 minuter hopprep, situps, armhävningar, och framförallt ben och arm träning.
Tränar lite hemma själv också varje dag.
Ska försöka promenera längre sträckor några gånger i veckan, har skaffat runkeeper för att även där motivera mig själv.
Försöka vara så sockerfri som möjligt, och äta mycket grönsaker. Vara nyttigare helt enkelt!
Startvikt: 68,2 kg
Nuvarande vikt: 67,8 kg
Målvikt: 58-60 kg
Precis börjat!
Wish me luck (:
Vad duktigt av dig! Ge inte upp. Kom ihåg att få i dig regelbundna nyttiga mellanmål så att du inte blir hungrig, då är det lätt att det spårar ur. Man blir ju sjukt hungrig av att träna sådär mycket. Lycka till!
Tips på bra snacks/ gott som fyller magen:
Te med god smak tex frukt eller karamell
Grönkolschips
Naturella riskakor
Naturell yogurt med honung
Pankakor gjorda på rågmjöl med agavesirap
Fruktsmootie/ eller med grönsaker tex spenat- blir faktiskt gott med kiwi o äpple
Chili i maten- ökar ämnesomsättningen utan att göra dig beroende som tex kaffe gör.
#1 Tack så mycket! 😃
Får utforska dina mellanmål, tack ! Jag älskar te, speciellt grönt o rött :)
Jag brukar göra en smoothie efter skolan istället för mackor, har då i naturell kvarg, bär, en banan och havremjölk :)
vilket godis är minst onyttigast:)?
tränat boxning i 2 timmar nu :) är jättetrött 😴
Tränade boxning i 2 h igår, gymmade 1 h imorse, 2 h boxning imån igen. Sprang 1,5 km på bandet idag, inte jättelångt och känner mig inte så stolt men har inte sprungit på över 2 år så det var väl en okej start i guess..
Jag har tyvärr svårt att sluta äta onyttigt, för tänker hela tiden "Äh, men det här kommer inte göra någonting" "äh, kommer inte bli tjock av en choklad", osv. Och har haft tjejveckan så vikten står still tror jag, har inte vägt mig. Så känns som att jag inte kommer någon vart 😕
har tränat 5 gånger denna veckan! 😃
Måndag: jogging 1,6 km
Tisdag: kickboxning 1,5 h
Onsdag: jogging 1,4 km
Torsdag: kickboxning 2 h
Lördag: promenad 4,2 km
Börjar joggingen lite lätt för har aldrig riktigt vart igång o joggat i mitt liv, men känns bra att jag klarar så "långt", för att vara jag!
Maten har dock inte vart på topp.. 😕 Har ätit glass varje dag men räknar kalorierna så äter runt 1500-700 varje dag men samtidigt försöker jag ju o äta nyttigt ändå. Vikten går inte ner, snarare upp. Har stannat på 68,2 några dagar nu men den går upp o ner hela tiden, är jättejobbigt! Vet inte hur jag ska motivera mig själv för att inte ta den där skeden med glass. Idag har jag ätit en hel marabou! Suck
6,4 kms promenad idag.
67,6 kilo, men vet inte vad jag ska lita på. vikten går mellan 67,6-68,4 så känns ju säkrast att säga jag väger 68? Suck, så jobbigt det här! ):
Låter väldigt märkligt att du inte tappar i vikt med 700-1500 kcal om dagen. När jag åt den mängden kcal så gick jag ner massor, även fast det var skräp jag åt. Fast äter man skräp, så räcker det ju med extremt lite för att komma upp i den mängden. Har du ätit en chokladkaka (200g) så är det ju ca 1000 kcal bara där.
Vad är det för glass du äter? hur mycket äter du varje gång? Och vad äter du annars?
Ett tips att följa är t.ex. att inte köpa något onyttigt när du är i affären. Har du det inte hemma så kan du ju inte äta det. Det är lättare att hålla sig ifrån att köpa det till att börja med, än att låta bli att äta det när man står med det i handen hemma och är sugen.
#8 Menade att jag äter 1500-1700 per dag!
Äter vanilj & sommarbär gräddglass, inte så jättemycket. Men mitt sug har gått över nu så äter inte glass varje dag längre, haha ;)
Ja, det är ju smart. Men tyvärr är det inte jag som handlar xD ..eller lagar mat.. det gör pappa. Men vi har börjat äta grönsaker varje dag till middag också, så det är bra!