Intensiv viktminskning
Jag är en kvinna på 47 år som vill gå ner 25 kilo innan den 31 maj. Hur många kalorier per dag behöver jag då och hur mycket behöver jag träna? Alla tips är värdefulla!
Vet inte hur andra gör men i fjol gick jag ner 15 kg från 1 Mars till Midsommar. Jag drack Nutrilett i lite drygt två veckor och under den tiden gick jag ner 7-8 kg. Då hade magsäcken krympt ihop så pass att jag bara behövde äta små portioner när jag började med fast föda. Åt tre mål mat per dag och en frukt varje mellanmål (2 mellanmål per dag) Aldrig någonsin en macka, fikabröd, godis eller efterrätter.
Man får lov att vara stenhård. Iaf jag var tvungen med det.
Har fortsatt att utesluta mackor, fikabröd, godis och efterrätter och har sedan midsommar gått ner fem kg till. För att hålla vikten måste man tänka sig för hela tiden på vad man stoppar i sig och jag tror inte att man ska tillåta sig gå upp något kg fler gånger för det är verkligen inte lätt att gå ner.
Lycka till med din viktnedgång!
Jag tror inte det är sunt att gå ner så snabbt i vikt
25kg på 2,5månad? Gick du upp allt på 2,5månad också? Tycker att du ska försöka hitta en hållbar livsstil och låta det ta sin tid. Äta ren, naturlig och god mat utan socker och spannmål. Sen kommer kilona på köpet ;)
Jag vet att det inte är bra att gå ner i vikt för snabbt, men jag har en tung anledning till detta!
gör av med mer energi (kcal) än vad du äter. Skulle satsa på att äta ca 1500-1600kcal om dagen, (beroende på vikt?) Kroppen gör av med ca 1000 på egen hand utan träning. Börja styrketräna, bästa sättet att bränna fett och kalorier. Dock kommer du inte kunna få bort 25 kg till 31 maj, men du kommer iallafall gå ner! Att gå ner alldeles för fort är inte bra, och 25kg på 2,5 månad är VÄLDIGT osannolikt.